Rewolucja online
- Andrzej Maciejewski,
- 28.09.2010
Dla porównania, wcześniej - w zależności od doświadczenia agenta - proces trwał od kilku do kilkunastu minut. Najbardziej czasochłonnym elementem było oczywiście ręczne wprowadzanie danych. Portal Generali i jego funkcjonalności dodatkowe zostały przez rynek przyjęte bardzo dobrze, najbardziej zadowolone są multiagencje, które sprzedają polisy różnych ubezpieczycieli i bardzo dobrze widzą różnice.
Portal to także narzędzie do komunikacji z siecią sprzedaży. Jest dziś aplikacją strategiczną. Przyniósł również ogromne oszczędności w zużyciu papieru. Obecnie 80% transakcji odbywa się drogą elektroniczną. To jeden z elementów celu Generali, które chce być paperless company - organizacją wydajną, ale dbającą również o środowisko. Ten cel realizuje poprzez elektronizację procesów biznesowych. W ten sposób skrócono np. czas realizacji wybranych procesów, zoptymalizowano proces dystrybucji dokumentów (poprzez centralizację skanowania i indeksowania), zmniejszone zostały koszty wynajmu i materiałów eksploatacyjnych urządzeń skanujących, scentralizowano obsługę i zarządzanie procesami oraz wprowadzono monitorowanie zarządcze w ramach zadań związanych z wybranymi procesami biznesowymi. Umożliwia to dynamiczne zarządzanie zadaniami pracowników.
transakcji Grupy Generali odbywa się dziś drogą elektroniczną, to m.in. efekt wykorzystania portalu do komunikacji z siecią sprzedaży.
W efekcie nastąpiło skrócenie czasu dostarczania nowych środowisk aplikacyjnych z kilku tygodni do kilkunastu godzin. Ograniczono koszty serwisu poprzez zmniejszenie liczby serwerów fizycznych. Znacznie ograniczono koszty licencji oprogramowania systemowego, poprzez wykorzystanie aplikacji open source - głównie serwerów aplikacyjnych: JBoss, Tomcat. "Oprogramowanie open source otworzyło nam drogę do skalowalności rozwiązań portalowych, pozyskiwania kompetencji oraz zmniejszenia pracochłonności w rozwoju systemów. W planach mamy kolejne implementacje, które mają skutkować zmniejszeniem kosztów operacyjnych" - mówi Przemysław Pietrzyk.
Korzyści z prac nad infrastrukturą to także ograniczenie o połowę kosztów administracji platformami oraz zużycia energii elektrycznej i emisji CO2. Systemy czekające w kolejce do wdrożenia to m.in. BPM, SOA. "To co już udało się nam zrealizować wpisuje się w konwencję prywatnej chmury, np. standaryzacja, narzędzia administracyjne, elastyczne dostarczenie, szybkość zmian, a nie ich unikanie" - dodaje CIO Generali Polska.