Przenośne analizatory sieci
- NetWorld,
- 01.11.2002
OptiView Network Analyzer firmy Fluke
Jeżeli twoja firma może sobie pozwolić na większy wydatek, to OptiView Network Analyzer jest najlepszym narzędziem do testowania okablowania i diagnozowania sieci. Podstawowe możliwości testowania okablowania uwzględniają: długość kabla, informacje o mapie przewodów, zwarcia itp. Model Ethernet Pro Gigabit może sprawdzać sieci 10/100 Mb/s i Gigabit Ethernet.
Rywalami OptiView w dziedzinie diagnostyki sieci są tylko w pełni rozwinięte analizatory protokołów. Pokazuje on na jednym ekranie statystyki wielokrotnych portów przełączników, co pozwala jednym rzutem oka porównać poziomy trafiku w przełączanych portach. Równie użyteczny jest obraz wieloportowego rutera. OptiView graficznie przedstawia: szczegóły wykorzystania sieci, wykryte urządzenia i sieci, statystyki protokołów, wykryte problemy i zdarzenia. Urządzenie to może generować trafik, pokazywać mapy topologii oraz wyłapywać i dekodować pakiety.
Pinger Network IP Test Tool firmy Psiber
Pinger Network IP Test Tool jest prostym urządzeniem o tylko jednym przeznaczeniu. Emituje ono pakiety ping protokołu ICMP w celu sprawdzenia połączenia IP do nawet ośmiu urządzeń sieciowych. Pinger pokazuje, czy operacja powiodła się, a także czas obiegu pakietów oraz znacznik informujący, czy zawartość odebranych pakietów odpowiada pakietom wysłanym, czy też podczas transmisji pakiety uległy uszkodzeniu.
Dalsze szczegóły
Testowane jednostki, z wyjątkiem Pingera, mogą transmitować wyniki testowania przez port szeregowy do komputera. W każdym wypadku uzyskanie na podstawie przekazanych danych arkusza kalkulacyjnego lub bazy danych do dalszej analizy i raportów nie stanowi problemu.
Dokumentacje NetTool i OneTouch zawierają instrukcje dla użytkownika oraz wykaz stosowanych skrótów. OptiView jest także oferowany z instrukcją użytkowania i wykazem skrótów. Pinger ma dokumentację w postaci książeczki zawierającej podstawowe informacje.
Konkluzja
Zagubione pakiety, usterki kabli, zepsute adaptery sieci, źle skonfigurowane urządzenia i powolne działanie to główne przyczyny powstawania przerw w sesjach klientów. Narzędzie potrafiące odpowiednio wcześnie wykryć usterki w kablu i określić stan sieci jest niezbędnym elementem "zestawu pierwszej pomocy" każdego administratora sieci.
Administratorzy bardzo dbający o swój budżet powinni bliżej zapoznać się z przyrządem NetTool firmy Fluke. Tym natomiast, którzy mają dużo pieniędzy, polecamy jednostkę OneTouch.