Przeglądarka Chrome zacznie walczyć z niechcianymi reklamami
- Janusz Chustecki,
- 21.12.2017, godz. 09:52
Google zapowiada, że od połowy lutego przyszłego roku jej przeglądarka Chrome zacznie blokować szczególnie irytujące i nie spełniające określonych wymogów reklamy. Firma chce w ten sposób zapewnić użytkownikom komfort pracy, wycinając ze stron WWW te reklamy, te nie spełniają wymogów wypracowanych przez stowarzyszenie reklamodawców Coalition for Better Ads.
Firma Google zapowiedział już w połowie tego roku, że przygotowuje się do wprowadzenia do przeglądarkli Chrome mechanizmu blokującego określony typ reklam i przedstawi pierwszą wersję tego rozwiązania na początku przyszłego roku. Mechanizm zostanie wprowadzony do przeglądarki Chrome 64, która zostanie udostępniona użytkownikom na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. Ostatnia wersja przeglądarki Chrome nosi numer 63.
Przeglądarka Chrome uruchamiana na desktopach zacznie blokować cztery rodzaje reklam (pierwotnie miało to być sześć typów reklam), a na urządzeniach mobilnych iOS i Android osiem (pierwotnie miało ich być dwanaście). Dokładne dyrektywy, do której kategorii należy zaliczyć konkretną reklamę, zostały szczegółowo opisane przez stowarzyszenie Coalition for Better Ads.
Zobacz również:
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Przeglądarka Chrome będzie jeszcze jakiś czas akceptować pliki cookie
- Google nasila walkę z nieuczciwymi i niebezpiecznymi reklamami
Wśród czterech typów reklam, które będą wycinane przez przeglądarki uruchamiane na desktopach znajdują się np. wyskakujące reklamy pop-up, które zaczynają w pewnym momencie odtwarzać automatycznie, bez zgody użytkownika, przekazy wideo albo audio.
Będą to też reklamy określane mianem "large sticky", które zajmują ponad 30% powierzchni ekranu i pozostają tam niezależnie od różnorakich działań podejmowanych przez użytkownika, zmierzających do ich usunięcia.