Problemy zarządzania zmianami

Jak działa FCMDB? Załóżmy, że użytkownik kontaktuje się z help desk w celu zakomunikowania braku zasilania w jego boksie, jak również w innych, w obszarze jego grupy roboczej. Inni użytkownicy w tym obszarze mają zasilanie, ale nie mają połączeń sieciowych. Jeszcze inni, którzy mają połączenia sieciowe, są w różnych wirtualnych LAN (VLAN). Hel pdesk wystawia kartę problemu dla grupy IT. Dysponując FCMDB, grupa IT może:

  • rzejrzeć odpowiednie stanowiska, używając bazy danych wyposażenia pomieszczeń.
  • Wykorzystać bazę danych zarządzania siecią do przejrzenia informacji z UPS-ów, w których można stwierdzić, czy było tam chwilowe wyłączenie poprzedniej nocy i zadziałały bezpieczniki niektórych obwodów.
  • Zajrzeć do bazy danych zarządzania siecią, aby sprawdzić, czy przełącznik sygnalizuje błędy, a na poszczególnych portach są alarmy.
  • otwierdzić w bazie danych zarządzania siecią, że nocni użytkownicy z tej grupy logowali się do innych stacji roboczych i mogąc na nich pracować, nie zgłaszali problemu do IT.
  • Zlokalizować te stacje robocze, do których logowali się nocni użytkownicy, używając bazy danych zarządzania siecią i ACMS.
  • Skierować użytkowników, którzy zgłosili problem i innych z tej grupy roboczej do operacyjnych stacji roboczych, na czas rozwiązania problemu.
Używając FCMDB, pracownicy IT mają dane potrzebne do śledzenia źródła problemu i określenia jego zasięgu. Dane segmentowe ułatwiają uzyskanie tylko takich informacji, które są związane z problemem, a administrator ma możliwość znalezienia środków zaradczych znacznie szybciej. Nawet małe zmiany w infrastrukturze mogą powodować efekt domina, co prowadzi do przestojów i obniżenia wydajności.

FCMDB zapewnia, że informacja o zmianach w sieci jest dokumentowana i łatwo dostępna, przyspieszając rozwiązanie problemu dzisiaj, jednocześnie zapewniając podstawy dla planowania bardziej inteligentnych zmian w przyszłości.


TOP 200