ERP w sieciach handlowych
- Piotr Waszczuk,
- 14.12.2011
Szybciej i sprawniej obsłużyć klienta
Dostawcy rozwiązań wspierających zarządzanie dla polskiego sektora sprzedaży detalicznej w 2010 roku (przychody w tys. zł)
Producenci
Comarch - 85091
Novitus - 17579
SAP - 16848
Jantar - 12000
Qumak-Sekom - 11849
Oracle - 11800
Unit4 TETA - 4860
Macrologic - 2689
PSI - 1453
Infocomp - 1433
ODL - 1218
Integratorzy
Komputronik - 200592
S&T Services Polska - 34443
Zeto Tarnów - 5398
IT.integro - 3255
Hogart - 1045
Consortia - 1038
Zestawienie zawiera firmy oferujące rozwiązania ERP uzyskujące przychody większe niż 1 mln zł z obsługi sektora handel detaliczny w 2010 roku wg danych tegorocznego Raportu Computerworld TOP200. Dane uwzględniają łączną wysokość sprzedaży do sektora handlu detalicznego w 2010.
Integracja informacji dotyczących sprzedawanego asortymentu, liczby zwrotów i reklamacji, najpopularniejszych produktów czy przeciętnej wartości transakcji dokonywanych przez jednego klienta w poszczególnych placówkach sprzedażowych umożliwia monitorowanie wyników sprzedaży i zachowań konsumentów - często w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wgląd w aktualne informacje o stanie zapasów i zamówień, programy promocyjne i zasady rabatowania przekłada się zaś na istotne usprawnienia w zakresie planowania sprzedaży, działań marketingowych, gospodarki magazynowej i obsługi reklamacji. "Wyposażone w mechanizmy EDI i narzędzia e-commerce, w pełni zintegrowane rozwiązania do zarządzania siecią detaliczną, programami lojalnościowymi, zapleczem sklepów i całością działania na poziomie centrali gwarantują znaczący wzrost efektywności i poprawę jakości procesów biznesowych na poziomie sieci handlowej" - mówi Edyta Kozek, business development manager sektora ERP w firmie Comarch. Jej zdaniem, oprogramowanie pozwalające na standardową obsługę transakcji handlowych przestało być źródłem przewagi konkurencyjnej dla typowych sieci handlowych.
Zobacz również:
Wymagania względem systemów wspierających zarządzanie są często pochodną modelu biznesowego oraz specyfiki branży. Innych rozwiązań wymagać będą rozbudowane sieci sprzedażowe, a innych producenci dysponujący własnymi placówkami sprzedażowymi. Inne funkcje znajdą zastosowanie w handlu spożywczym, a inne w branży odzieżowej. "Bez względu na branżę i wielkość obrotów sektor handlu potrzebuje narzędzi, które pozwalają zoptymalizować stany towarów i samodzielnie zaproponować przesunięcia z lokalizacji, gdzie towar może zalegać, do lokalizacji, w których szybko znajdzie nabywcę" - podkreśla Mariusz Jeleń, konsultant ds. rozwiązań dedykowanych w Dziale Wsparcia Partnerów Navireo w firmie InsERT.