ERP w sieciach handlowych
- Piotr Waszczuk,
- 14.12.2011
Sprzedaż detaliczna wymusza stosowanie rozwiązań, które integrują biznes. Potrzeby warunkują nowe kanały sprzedażowe, wzrost świadomości klientów, konkurencja i asortyment.
Skuteczne narzędzia wspierające zarządzanie są obecnie niezbędne dla prowadzenia działalności handlowej na szeroką skalę. To od sprawności podstawowych procesów biznesowych w dużej mierze zależą możliwości konkurowania na rynku detalicznym, a dla efektywnego zarządzania wieloma kanałami sprzedaży kluczowe znaczenie ma posiadanie aktualnej wiedzy na temat przebiegu całego procesu sprzedaży. Coraz częściej jednak zakres funkcjonalny systemów biznesowych w branży detalicznej wykracza poza proste mechanizmy wspierające gromadzenie informacji. W dzisiejszych realiach detaliści konkurują asortymentem, jakością obsługi lub ceną. Aspekty te w dużej mierze zależą od sprawnej organizacji procesów logistycznych, analizy sprzedaży i prognozowania trendów rynkowych. W efekcie rozwiązania klasy ERP sięgają coraz głębiej w procesy sprzedażowe. "Sieci placówek handlu detalicznego wymagają narzędzi umożliwiających szybką sprzedaż w sklepie i pozwalających na sprawne zarządzanie siecią sprzedaży z poziomu centrali. Jednocześnie takie systemy muszą być ściśle powiązane z branżą i odzwierciedlać specyficzne warunki handlu określonym asortymentem" - mówi Cezary Maciejewski, dyrektor ds. sprzedaży i wdrożeń systemów ERP w Asseco Business Solutions.
Zobacz również: