7 najgorszych zawodów informatycznych

5. Serwisant

Wymagania: Znajomość kombinacji Ctrl-Alt-Del oraz specyfiki działania listw i przewodów zasilających. Wysoka odporność na stres. Brak alergii na kurz. Doświadczenie w pracy z ludźmi.

Zadanie: Stereotypowe stanowisko w dziale IT, spotykane w większości firm. W pewnym sensie obowiązki osób zatrudnionych na nim pokrywają się z zadaniami pracowników działu help desk. Zasadniczą różnicą jest jednak konieczność bezpośredniego kontaktu z użytkownikami i zaniedbanym sprzętem informatycznym.

Joel Bomgar zaczynał jako pracownik tzw. pogotowia informatycznego. "Spędzałem długie godziny dojeżdżając do klientów. Kiedy już udało mi się dotrzeć pod wskazany adres okazywało się, że rolę profesjonalnej serwerowni spełnia szafa wnękowa" - wspomina. "Wszystko zakurzone, klawiatura nie działa, gorąco, nie ma gdzie usiąść, a wszyscy pracownicy niecierpliwie patrzą mi na ręce" - dodaje. Rzecz jasna okazywało się, że większość zadań można było wykonać zdalnie albo sprzętu nie można naprawić. Skłoniło mnie to do założenia firmy świadczącej zdalne usługi pomocy technicznej dla małych i średnich firm.

Joel Bomgar podkreśla również, że praca serwisanta oznacza nieustanny kontakt z zakurzonym i zaniedbanym sprzętem komputerowym. "Z niezrozumiałych mi przyczyn większość osób uważa, że obowiązkiem serwisanta jest również czyszczenie lepkiego od brudu i pożółkłego od dymu papierosowego sprzętu. Są w błędzie" - podkreśla.


TOP 200