2 oblicza zdalnego sterowania

Opcja usługowa

Oprogramowanie zdalnego sterowania istnieje już od kilkunastu lat, mimo to jego sprzedaż ciągle rośnie. Na czele stawki producentów są nadal Symantec, CA i Altris. Ponadto na rynku tym działają Artisoft, Netopia i Traveling Software. Według prognoz IDC w roku 2003 obroty na rynku oprogramowania zdalnego sterowania wzrosną o ponad 5 proc. - do 312 mln USD, mimo pojawienia się konkurencji w postaci zdalnego sterowania opartego na Webie.

Właśnie webową opcję preferują niektórzy użytkownicy, ponieważ jest ona prostsza do wdrożenia i tańsza.

Usługa Desktop Streaming firmy Expertcity pozwala lokalizować problemy peceta poprzez agentów call center, którzy pracują jako niezależni zleceniobiorcy. Przed każdą sesją usługa wymaga od agenta autoryzacji ich help desku do przejęcia sterowania, drogą sprowadzania oprogramowania hostowego z bezpiecznego ośrodka webowego. Gdy zdalna sesja sterowania zostanie ustanowiona, oprogramowanie samoczynnie się deinstaluje.

2 oblicza zdalnego sterowania

Architektura <b>GoToMyPC</b>

Mimo że niektórzy użytkownicy wątpią w bezpieczeństwo usług zdalnego sterowania angażujących w ten proces serwer webowy w sieci usługodawcy, to jednak wielu użytkowników ocenia poziom bezpieczeństwa zapewniany przez Expertcity za wystarczający. Wielu z nich używa usługi GoToMyPC tej firmy do osiągania swoich zdalnych desktopów za pośrednictwem Internetu. Użycie usługi GoToMyPC eliminuje istotne koszty związane z instalowaniem alternatywnych serwerów zdalnego sterowania, ustanawiania systemów zapasowych oraz ich utrzymywania.

Expercity oferuje także usługę Authorization Management Service, która pozwala na ustanawianie reguł polityki określającej, kto ma otwarty dostęp do poszczególnych maszyn za pośrednictwem GoToMyPC i kiedy. Jeżeli użytkownik nie ma autoryzacji, to jego żądanie dostępu jest odrzucane.

2 oblicza zdalnego sterowania

Pulpit zdalnie sterowanego desktopa w usłudze <b>Webex</b>

Usługa WebEx OnCall firmy WebEx poszerza tradycyjne usługi telefonicznej obsługi klienta o integrację danych audio i wideo w oparciu o standardową przeglądarkę webową. Usługa nie wymaga instalowania oprogramowania i jest dostarczana za pośrednictwem WebEx Interactive Network, zbudowanej przy użyciu unikatowej technologii przełączania informacji, podobnej do przekazywania głosu w sieci telefonicznej. Odpowiedni system uwierzytelniania agenta zapewnia, że jedynie zaakceptowany przez użytkownika agent obsługi klienta ma dostęp do systemu użytkownika. Taki agent może przejąć wtedy kontrolę nad systemem lub aplikacją użytkownika (za jego przyzwoleniem) w celu rozwiązania zaistniałego problemu.

Usługa zapewnia m.in.:

  • podgląd, diagnozę i rozwiązywanie problemów użytkownika;

  • uruchamianie aplikacji dające właściwą instalację i konfigurację;

  • instalowanie łatek programowych;

  • sprowadzanie plików użytkownika do analizy;

  • interakcję z użytkownikiem za pośrednictwem tekstu.

Nie mylić półek!

Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo sieci korporacyjnych muszą uważać na produkty do zdalnego sterowania z "dolnej półki". Zaprojektowane dla indywidualnych użytkowników, chcących mieć dostęp do swoich pecetów, te podstawowe aplikacje po zainstalowaniu na desktopach w korporacyjnych sieciach lokalnych stwarzają potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa takich sieci.

Dostawcy, potwierdzając tę opinię, podejmują kroki blokujące takie możliwości. Na przykład Expertcity wystawia na swojej witrynie webowej instrukcję adresowaną do klientów korporacyjnych zalecającą blokowanie możliwości użycia jej indywidualnych wersji GoToMyPC.


TOP 200