VI edycja konferencji DATA+ to wyjątkowe spotkanie, podczas którego zaprezentujemy w jaki sposób skutecznie analizować i przetwarzać dane aby zdobyte informacje przełożyć na wymierne efekty biznesowe.
Omówimy najnowsze trendy i najciekawsze zastosowania analityki w polskich firmach na przykładzie case study rozwiązań stosowanych przez liderów.
Data + Big Data & Business Analytics skupia osoby decyzyjne w sprawie rozwiązań do analizy danych stosowanych w polskich firmach.

W programie znajdą się 2 ścieżki tematyczne – dostosowane do potrzeb uczestników konferencji.
•    Pierwsza ścieżka przeznaczona będzie dla osób odpowiedzialnych za procesy biznesowe m.in. dla Analityków biznesowych i big data, Dyrektorów Business Insights, Business Intelligence  - poświęcona zagadnieniom takim jak np. podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie analiz predykcyjnych,
•   druga o profilu technicznym, dotycząca np. integracji systemów, dostępnych narzędzi do analizy danych, przeznaczona  m.in. dla Dyrektorów IT i Architektów IT

Swoimi doświadczeniami podzielą się przedstawiciele m.in:

I DZIEŃ - Data + 17 listopada 2016
09.00–09.30

Rejestracja uczestników i poranna kawa

09.30–09.40

Rozpoczęcie konferencji

09.40–10.20

Uzyskiwanie informacji z danych: coraz prostsze i coraz głębsze

KEYNOTE SPEAKER - GOOGLE USA

Kilka lat temu jeden z twórców platformy Hadoop zauważył "Google is living a few years in the future and sending the rest of us messages". Obserwacja ta wciąż jest aktualna z tą różnicą, że dawniej tymi "wiadomościami z przyszłości" były artykuły naukowe, a obecnie Google umożliwia użytkownikom zewnętrznym korzystanie z infrastruktury przetwarzania i analizy danych, poprzez usługi w publicznej chmurze. Wykład będzie miał dwie części: przykłady wpływu wewnętrznych doświadczeń na produkty chmurowe oraz podsumowanie trendów obserwowanych w Google.

Grzegorz Czajkowski Grzegorz Czajkowski, Senior Director of Engineering, Google (California, USA)
10.20–11.00

Monetyzacja danych - jak zarobić na big data?

- Czy da się zarabiać na Big Data? - Oczywiście!! Większość dostawców rozwiązań IT już to robi… Niestety w przypadku wielu polskich firm ta anegdota jest wciąż aktualna. W jakich obszarach zastosowanie Big Data może przynieść największe ROI dla użytkownika? Jakie zasady stosować, aby uniknąć nietrafionych (choć ekscytujących) inwestycji? W jaki sposób budować/aktualizować strategię firmy wykorzystując możliwości rozwiązań Big Data… Na te i inne pytania postaramy się udzielić odpowiedzi i zachęcić do dyskusji

Marcin Godlewski Marcin Godlewski, Dyrektor Wykonawczy, Avon Products
11.00–11.30

Przerwa kawowa

11.30–12.10

Big data in Last Mile delivery

W każdym dniu operacyjnym firmy logistyczne i z łańcuchem dostaw generują niezwykle duże ilości danych biznesowych. Płyną one z różnych kanałów obsługi i wskazują trendy  w zachowaniach klientów, dystrybucji oraz realizacji . Umiejętne wykorzystanie tych danych może doprowadzić do poprawy procesów operacyjnych, obniżenie kosztów i lepszych wyników w pracy z klientem końcowym.

 

Łukasz Turczyński Łukasz Turczyński, Business Development Director, InPost, Grupa Integer
12.10–12.50

Prawne aspekty profilowania klientów

Przetwarzanie danych a profilowanie na podstawie tych danych – kiedy przetwarzanie staje się profilowaniem
Profilowanie reaktywne i proaktywne
Profilowanie a anonimizacja i pseudonimizacja danych
Regulacje prawne profilowania osób – obecny i przyszły stan prawny
Definicja profilowania w ogólnym rozporządzeniu UE o ochronie danych
Prawa podmiotu danych wobec profilowania – prawo do informacji, prawo do usunięcia danych, prawo sprzeciwu
Podejmowanie decyzji wobec osób na podstawie profilowania

dr Arwid Mednis dr Arwid Mednis, Radca prawny, partner, Kancelaria Wierzbowski Eversheds
12.50–13.30

Śledzenie użytkowników internetu - więcej niż pliki cookies

Dane nazywane są nową walutą XXI wieku. Szczególnie łatwo pozyskać je o zachowaniu użytkowników Internetu. Opowiem o zaawansowanych sposobach śledzenia Internautów stosowanych w świecie reklamy on-line - jaki wpływ mają na prywatność, potencjalne wycieki danych oraz wydajność strony internetowej.

Michał Bryś Michał Bryś, Senior Data Scientist, Mezzobit
13.30–14.30

Lunch

Data + Biznes
14.30–15.10

Dokąd może zaprowadzić nas analiza ścieżek zakupowych?

Ścieżki zakupowe klientów korzystających z serwisów e-commerce są bogatym źródłem informacji. Dzięki nim możemy nie tylko poznać i lepiej zrozumieć zachowania klientów, ale także wykonywać symulacje, które pozwalają odpowiadać na pytania "co by było, gdyby". Przyjrzymy się zastosowaniom ścieżek zakupowych zarówno od strony potencjalnych korzyści, jak również z perspektywy wyzwań związanych z tego typu analizami.

Paweł Zawistowski Paweł Zawistowski, Senior Data Scientist, AdForm
15.10–15.50

Sektor energetyczny - zupełnie nowe obszary danych o Kliencie

Branża energetyczna przeżywa rewolucję. Nie tylko dotyczącą nowoczesnych technologii wytwarzania energii, dystrybucji i zużycia, ale także zarządzania i wykorzystania coraz to nowych informacji, które pojawiają się w tym procesie. Obok telekomunikacji i finansów, energetyka może stać się już wkrótce jednym z najbogatszych źródeł informacji o zachowaniu Klientów. Prezentacja będzie o tym, czego będzie można dowiedzieć się o Kliencie. O możliwościach dla innych branży, pojawiających się innowacyjnych rozwiązaniach i nowych interakcjach z Klientem.

Rafał Macierzyński Rafał Macierzyński, Starszy Analityk Rynku, Członek Rady Nadzorczej, innogy Polska SA
Data + Technologie
14.30–15.10

Analiza dużych zbiorów danych przy użyciu chmury obliczeniowej

Celem prezentacji jest pokazanie możliwości chmury obliczeniowej podczas analizy dużych zbiorów danych. Prezentacja przedstawi różnego rodzaju technologie, które wspomagają użytkowników przy analizie danych poprzez skrócenie czasu wdrożenia BigData w organizacji, zwiększenie elastyczności i obniżenia jej kosztów, dbając przy o tym o bezpieczeństwo danych przechowywanych w chmurze.

Tomasz Stachlewski Tomasz Stachlewski, Solutions Architect, Amazon Web Services
15.10–15.50

Integracja systemów, narzędzi – do analizy danych, pochodzących od różnych dostawców

Niejedna organizacja dysponuje kilkoma narzędziami do analizy i wizualizacji danych, pochodzącymi od różnych producentów. Każde z narzędzi ma swoje zalety i wady. Różne narzędzia częściowo pokrywają się funkcjonalnie, ale niektóre ich funkcje są unikalne i wyjątkowe. Często zdarza się, że dostępne w organizacji narzędzia i licencje nie są optymalnie zagospodarowane. Prezentacja zaproponuje rozwiązania, dzięki którym można uzyskać synergię z wykorzystania kilku narzędzi w jednej organizacji.

Przemysław Pączka Przemysław Pączka, Zastępca Dyrektora Departamentu CRM, Analiz i Hurtowni Danych, Bank Pocztowy
15.50–16.05

Przerwa kawowa

16.05–16.45

Analiza powiązań klientów z wykorzystaniem narzędzi Big Data – case study

Prezentacja ma na celu przedstawienie projektu budowy sieci powiązań klientów. W skrócie przedstawimy cele i założenia projektu, a następnie skupimy się na praktycznych aspektach wykorzystania narzędzi, napotkanych problemach oraz znalezionych rozwiązaniach. W końcowej części prezentacji podsumujemy korzyści biznesowe oraz dalsze obszary rozwojowe projektu.

Paweł Jaskólski Paweł Jaskólski, Dyrektor Departamentu Informacji i Technologii Zarządzania Ryzykiem, Bank Zachodni WBK
Adam Merk Adam Merk, Starszy Specjalista ds. Data Science i Zintegrowanej Informacji, Bank Zachodni WBK
16.05–16.45

Modelowanie predykcyjne dla Big Data z wykorzystaniem dobrych darmowych narzędzi: R, H2O, Spark

Podczas prezentacji pokażę, jak w prosty sposób, korzystając z darmowych narzędzi budować modele predykcyjne usprawniające biznes pracując z Big Data. Podstawowym narzędziem będzie R wyposażony w odpowiednie pakiety. Uzupełnią go H2O i Spark, a właściwie MLib. Dla ilustracji będę też prezentował przykładowe kody.

 

dr inż. Artur Suchwałko dr inż. Artur Suchwałko, Data scientist, właściciel firmy QuantUp.pl
16.45

Zakończenie I dnia konferencji

II DZIEŃ - WARSZTATY 18 listopada 2016
08.30–09.00

Rejestracja uczestników

09.00–14.00

WARSZTAT I: Rola segmentacji danych w erze Omnichannel

Profil warsztatów: biznesowy

Tematyka warsztatów:
Jak segmentować i analizować dane o użytkownikach online aby oszczędzić budżet i osiągnąć wyższy zwrot z inwestycji.
Zarządzanie różnymi źródłami danych własnych i zewnętrznych. Synergia danych offline i offline.  
Inwigilacja konsumenta we wszystkich punktach styku z marką w celu personalizacji komunikacji i oszczędności budżetowych.
Warsztaty składają się z części teoretycznej i praktycznej.

Lunch jest przewidziany w godz. 12:00- 13:00

Krzysztof Nowicki Krzysztof Nowicki, Sales Manager, IgnitionOne
Mirosław Wąsowicz Mirosław Wąsowicz, Country Director Poland & Russia, IgnitionOne
09.00–14.00

WARSZTAT II - Śledzenie użytkowników internetu - więcej niż pliki cookies

Rekomendowany własny komputer (nie jest to wymogiem)

Profil warsztatów: biznesowy

  • Rodzaje śledzenia użytkowników w internecie.
  • Sposoby wykorzystania danych zebranych o Internautach.
  • Potencjalnie niebezpieczne sytuacje.
  • Jak je wykrywać i jak kontrolować

 

Lunch jest przewidziany w godz. 12:00- 13:00

Michał Bryś Michał Bryś, Senior Data Scientist, Mezzobit
09.00–14.00

WARSZTAT III: Prognozowanie z wykorzystaniem R

Wymagany własny komputer

Profil warsztatów: techniczny

Tematyka warsztatów:
Celem warsztatu jest poznanie podstaw prognozowania wielkości zależnych od czasu (czyli szeregów czasowych) oraz zapoznanie się z wybranymi narzędziami prognostycznymi dostępnymi w R. Rozpoczynamy od przygotowania danych, później zajmujemy się wykorzystaniem metod prognostycznych i oceną jakości prognozy. Najważniejsze dla praktyków będą metody automatycznego doboru optymalnego modelu. Warsztaty będą przeprowadzone w sposób interaktywny, a uczestnicy dzięki pracy na własnych komputerach będą mogli wypróbować różne możliwości. Skorzystamy z ciekawych rzeczywistych danych.

Lunch jest przewidziany w godz. 12:00- 13:00

dr inż. Artur Suchwałko dr inż. Artur Suchwałko, Data scientist, właściciel firmy QuantUp.pl
Organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby konferencja odbyła się zgodnie z prezentowanym programem, jednak zastrzega się możliwość częściowych zmian.

Wybrani Prelegenci:

Michał Bryś

Senior Data Scientist, Mezzobit

Grzegorz Czajkowski

Senior Director of Engineering, Google (California, USA)

Marcin Godlewski

Dyrektor Wykonawczy, Avon Products

Paweł Jaskólski

Dyrektor Departamentu Informacji i Technologii Zarządzania Ryzykiem, Bank Zachodni WBK

Rafał Macierzyński

Starszy Analityk Rynku, Członek Rady Nadzorczej, innogy Polska SA

dr Arwid Mednis

Radca prawny, partner, Kancelaria Wierzbowski Eversheds

Adam Merk

Starszy Specjalista ds. Data Science i Zintegrowanej Informacji, Bank Zachodni WBK

Krzysztof Nowicki

Sales Manager, IgnitionOne

Przemysław Pączka

Zastępca Dyrektora Departamentu CRM, Analiz i Hurtowni Danych, Bank Pocztowy

Tomasz Stachlewski

Solutions Architect, Amazon Web Services

dr inż. Artur Suchwałko

Data scientist, właściciel firmy QuantUp.pl

Łukasz Turczyński

Business Development Director, InPost, Grupa Integer

Mirosław Wąsowicz

Country Director Poland & Russia, IgnitionOne

Paweł Zawistowski

Senior Data Scientist, AdForm

Fotogaleria:

W programie m.in.:

Do udziału w konferencji szczególnie zapraszamy:

Lokalizacja

Sofitel Warsaw Victoria
Królewska 11, Warszawa

1999 zł netto

Przy zgłoszeniu po

28 października 2016

Organizatorzy

Patron honorowy

Patroni medialni

Jesteśmy do Państwa dyspozycji:



Patrycja Kuriata
Tel. 662 287 844
Patrycja_Kuriata@idg.com.pl

Klaudia Kałuska
Tel. 662 287 865
Klaudia_Kaluska@idg.com.pl

Patrycja Gielecińska
Tel. 662 287 833
Patrycja_Gielecinska@idg.com.pl

Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
Wlodzimierz_Duszyk@idg.com.pl

Sebastian Watras
Tel. 662 287 730
Sebastian_Watras@idg.com.pl