Inteligentna ochrona zaczyna się na brzegu sieci

Inter Cars – ekspansja na nowe rynki dzięki Akamai Ion

Historia Inter Cars to jeden z najbardziej spektakularnych międzynarodowych sukcesów wśród polskich firm. Mała, rodzinna spółka, która powstała w 1990 roku, dzisiaj jest największym importerem i dystrybutorem części zamiennych do samochodów w Europie Środkowej i Wschodniej. W 2017 r. firma odnotowała przychody na poziomie 2 mld USD, obsługując ponad 21 tys. klientów. Niemal połowa sprzedaży odbywa się na rynkach międzynarodowych. Dlatego tak ważna jest sprawnie działająca i nowoczesna platforma e-commerce.

Firma poszukiwała platformy, która będzie łatwo skalowalna, będzie odpowiadała na zmieniające się potrzeby związane z ekspansją na nowe rynki oraz nadążała za potrzebami biznesowymi firmy. Wybór padł na rozwiązanie Akamai Ion, które nie tylko spełniało te warunki ale także poprawiło wyniki czasu ładowania stron produktowych.

Efekt wprowadzenia Akamai Ion był natychmiastowy i imponujący – połowa użytkowników uzyskała średni czas ładowania strony poniżej 2 sekund. Inter Cars był w stanie ładować strony 9 razy szybciej w Grecji, 10 razy szybciej w Bułgarii. Co czwarty klient w 13 krajach był w stanie przeprowadzić kompletny, 7-stopniowy proces transakcji w czasie krótszym niż 9 sekund. To bardzo pozytywnie wpłynęło na customer experience i w rezultacie - relacje z klientami.

Działanie na wielu rynkach wymaga radzenia sobie z różnorodnymi wyzwaniami. Sprawdź, w jaki sposób Akamai pomogło firmie Inter Cars w minimalizowaniu problemów związanych z działaniem strony internetowej – i dzięki temu wsparło rozwój biznesowy firmy.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z materiałem!

Pobierz materiał