Inteligentna ochrona zaczyna się na brzegu sieci

Credential stuffing, czyli jak atakowany jest sektor mediów

Cyberprzestępcy coraz chętniej wykorzystują ataki credential stuffing. Co piąty z 88 miliardów ataków tego typu zarejestrowanych przez Akamai w 2018 i 2019 r. był skierowany przeciwko platformom wideostreamingowym, sieciom telewizyjnym i kablowym, nadawcom, portalom informacyjnym i reklamodawcom, w skrócie: przeciwko sektorowi mediów. A liczby cały czas rosną. W specjalnym raporcie Credential Stuffing in the Media Industry Akamai podaje, że zaobserwowało w tym okresie 63 procentowy wzrost rok do roku.

Credential stuffing to rodzaj ataku słownikowego, który polega na wykorzystaniu przez przestępców do prób logowania w różnych serwisach czy systemach danych uwierzytelniających skradzionych w innych miejscach. Pomimo ostrzeżeń wielu użytkowników nadal korzysta do logowania prawie zawsze z tych samych kombinacji loginów i haseł. Tymczasem skradzione dane uwierzytalniaające są dziś bardzo tanie. Latem 2020 r. 1 milion rekordów można było kupić na czarnym rynku za 5 dolarów. Milion rekordów!

Wzrost ataków credential stuffing Akamai obserwowało zwłaszcza na rynkach Unii Europejskiej. Media, w jakim kraju były atakowane w ten sposób najczęściej w pierwszym kwartale 2020 r? We Francji. A jakie było główne źródło ataków tego typu przeciwko mediom? USA, a Polska znalazła się na miejscu czwartym.

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się, jakie kraje znalazły się na kolejnych miejscach, poznać więcej szczegółów na temat ataków credential stuffing na media i czego według Akamai można spodziewać się w przyszłości, zapraszamy do pobrania raportu Credential Stuffing in the Media Industry.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z materiałem!

Pobierz materiał