Inteligentna ochrona zaczyna się na brzegu sieci

Gracze stali się ulubionym celem cyberprzestępców. Liczba ataków webowych na branże gamingową wzrosła o 340%

Pandemia wywróciła cały nasz świat do góry nogami. Uwięzieni w domach w 2020 graliśmy znacznie częściej i o wiele więcej. Nie umknęło to oczywiście uwadze cyberprzestępców. Najnowszy raport SOTI Research przygotowany przez Akamai, będący skróconą, bardziej skondensowaną wersją opracowywanych przez firmę publikacji State of the Internet i State of the Security, prezentuje aktualny krajobraz zagrożeń w branży gamingowej, jaki został wykreowany w ubiegłym roku przede wszystkim przez pandemię.

I trzeba od razu powiedzieć, że nie jest to optymistyczny obraz. Liczba ataków webowych, których celem była branża gamingowa wzrosła w okresie od 2019 do 2020 o 340%. Żadna inna branża nie odnotowała takiego wzrostu ataków. Najpopularniejszymi wektorami ataków były nadal SQLi (59%) i LFI (23,7%). Decyduje o tym przede wszystkim dostępność narzędzi pozwalających na prowadzenie ataków w sposób zautomatyzowany.

Z kolei liczba ataków credential stuffing, polegających na wykorzystaniu do logowania do platform gier online danych uwierzytelniających skradzionych z innych serwisów, skoczyła o 224%. Nie będzie to zaskoczeniem, skoro 1 milion rekordów można było latem 2020 r. kupić za 5 dolarów!

Największą zmorą gier mobilnych, które stanowią dziś już prawie połowę wszystkich przychodów branży, jest phishing. Natomiast jednym z niewielu pozytywów był natomiast 20 procentowy spadek ataków DDoS.

Jeśli chcielibyście poznać więcej szczegółów na temat ataków wymierzonych przeciwko graczom i branży gamingowej a także dowiedzieć się co jeszcze zaobserwowało Akamai, zapraszamy do pobrania raportu Gaming in a Pandemic.

Jeżeli jesteś zainteresowany dostępem do materiału, podaj adres e-mail

Organizatorami usługi udostępnienia materiału Whitepaper są IDG Poland S.A. oraz firma Akamai Technologies Poland Sp. z o. o..
Udostępnienie materiału Whitepaper to usługa, w której masz możliwość pobrania wybranego pliku oraz możesz otrzymać dodatkowe informacje od organizatorów za pośrednictwem poczty e-mail i telefonu.

Rejestracja na Whitepaper jest jednoznaczna z akceptacją Regulaminu usługi.


Możliwość pobrania materiału otrzymają tylko wybrani uczestnicy, dlatego po zarejestrowaniu otrzymasz od nas informację o zakwalifikowaniu się do usługi.