Telefon w klasie biznes
- Michał Witkowski,
- 12.04.2010
W przypadku zarządzania telefonami opartymi na różnych platformach systemowych, należy sięgnąć po inne rozwiązania. Jednym z nich jest Zenprise MobileManager, który obsługuje takie urządzenia, jak BlackBerry, telefony z Windows Mobile, iPhone’a czy smartfony Palm. Pozwala on na monitorowanie zainstalowanego oprogramowania oraz występujących problemów (wkrótce ma pojawić się też możliwość definiowania, jakie oprogramowanie może zostać w urządzeniu zainstalowane), a także na zdalne instalowanie/usuwanie oprogramowania. W razie potrzeby użytkownik może otrzymać zdalną pomoc od administratora. Warto zaznaczyć, że niektóre operacje, takie jak resetowanie hasła czy zdalne zablokowanie i usunięcie danych ze zgubionego urządzenia, użytkownik może przeprowadzić samodzielnie.
Drugim pakietem, za pomocą którego można zarządzać niejednorodnym środowiskiem, jest Famoc firmy Fancyfon. System obsługuje platformy: Symbian, Windows Mobile, iPhone, Android, BlackBerry, a nawet prostsze telefony oparte na systemie Java. Podobnie jak Zenprise, oprócz zarządzania bezpieczeństwem, możliwe jest zdalne wsparcie użytkownika i przejęcie przez administratora kontroli nad klawiaturą i wyświetlaczem. Do zarządzania urządzeniami pracującymi pod Windows Mobile oraz terminalami BlackBerry, możemy też skorzystać z ZENworks Handheld Management. Pozwala on między innymi na przesyłanie plików bezpośrednio do urządzenia, inwentaryzację sprzętu i oprogramowania telefonu czy zestawieniem sesji (za pomocą mobilnej wersji VNC) ze smartfonem pracującym pod Windows.
Darmowy serwer BlackBerry Express - dostęp terminali RiM do serwera MS Excha
Korporacyjna poczta, dostęp do firmowych aplikacji
Przez dostęp do korporacyjnych serwerów pocztowych rozumiemy tu, oczywiście, nie tylko dostęp w trybie push do poczty, ale także bazę kontaktów, kalendarz, zadania, możliwość wysyłania zaproszeń na spotkania i odpowiadania na nie itp.
Zdalne zarządzanie telefonem z systemu Famoc