Tablety coraz bardziej popularne w korporacjach

  • IDG News Service,
  • Karol Jaskuła,

61 proc. amerykańskich przedsiębiorców stwierdziło, że ich pracownicy korzystają z tabletów. Takie dane przedstawia raport sporządzony przez firmę Strategy Analitics.

Z badań wynika, że 61 proc. amerykańskich korporacji przyznało, iż ich pracownicy używają tabletów w trakcie swojej pracy. Dane dotyczą także osób, które korzystają ze swoich prywatnych urządzeń. Specjaliści z firmy Strategy Analitics twierdzą, że jest to wynikiem rozpowszechnienia bezprzewodowych sieci 3G oraz 4G. Duże znaczenie miały także zyskująca popularność wirtualizacja oraz rozwój technologii cloud computing, dzięki którym użytkownicy mogą pracować na swoich dokumentach w każdym miejscu i przy dowolnym komputerze.

Badania przeprowadzone w zeszłym roku przez ChangeWave pokazały, że znaczna część przedsiębiorców zastanawiała się nad zakupem tabletów dla swoich firm. 7 proc. przyznało wówczas, że ich firma już zakupiła dla swoich pracowników tablety a 14 proc., że zrobi to w pierwszym kwartale 2011 roku.

Zobacz również:

Najpopularniejszym tabletem na rynku amerykańskim niezmiennie pozostaje iPad. Coraz większym powodzeniem cieszą się jednak także tablety marki Dell. Spore oczekiwania są związane z premierą pierwszego tabletu firmy Research in Motion - BlackBerry PlayBook.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com