Rok 2011 w branży ERP
- Piotr Waszczuk,
- 11.01.2011
Wszyscy liczący się gracze na rynku ERP zapowiadają na ten rok istotne zmiany w systemach. Według analityków, 2011 przyniesie jednak zmiany rynkowe sięgające znacznie dalej.
Rok 2011 ma przynieść szczególnie istotne zmiany w segmencie zaawansowanych aplikacji biznesowych, jakimi są systemy klasy ERP. Najwięksi producenci od kilku lat zapowiadają zamiar wprowadzenia do oferty usług pozwalających na dostęp do pełnoprawnego oprogramowania biznesowego w modelu cloud computing. Jednak zdaniem ekspertów, dopiero w 2011 r. zapowiedzi te doczekają się praktycznej realizacji. "Już dziś popularność zdobywają oferowane w formie usługi wyspecjalizowane narzędzia wspierające konkretne procesy biznesowe. Skoro klienci korzystają z systemów CRM i HR w takim modelu, to można być niemal pewnym, że prędzej czy później nasilą się oczekiwania w stosunku do oferowanych w formie usługi bardziej kompleksowych systemów" - uważa Frank Scavo, konsultant firmy analitycznej Strativa.
to wartość rynku oprogramowania biznesowego bazującego na mechanizmach społecznościowych w 2011 r.
Zobacz również:
Także Frank Scavo jest zdania, że 2011 r. przyniesie wysyp oprogramowania od początku opracowanego pod kątem pełnej obsługi cloud computing. Zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami, jednym z takich rozwiązań będzie Oracle Fusion Applications. Poszczególne moduły systemu, którego premiera jest planowana na I kwartał 2011 r., mają łączyć najlepsze cechy wszystkich aplikacji znajdujących się w ofercie koncernu.
Społeczny ERP
Rozwiązania konsumenckie z coraz większym impetem wkraczają do świata biznesu. Jednym z takich rozwiązań stają się mechanizmy znane z serwisów społecznościowych. Okazało się bowiem, że sieci społecznościowe mogą być z powodzeniem wykorzystywane do gromadzenia i wymiany informacji biznesowych. Według analityków Gartnera, w 2010 r. światowe firmy wydadzą na zakup "społecznościowych aplikacji biznesowych" kwotę 670 mln USD. Wartość światowego rynku tego rodzaju oprogramowania wzrośnie zaś o 14,9% względem roku 2009. Rok 2011 ma zaś przynieść jeszcze większe wzrosty. Zdaniem ekspertów, pod koniec tego roku wartość rynku oprogramowania biznesowego bazującego na mechanizmach społecznościowych wyniesie prawie 800 mln USD.