Na dobrej drodze Raport o dojrzałości procesowej polskich firm
- Łukasz Tartanus,
-
- Tomasz Michalski,
- 08.03.2010
Systemy informatyczne wspierające procesy czy procesy wspierające systemy informatyczne…
W grudniowym numerze CIO postawiona została teza, że elementem utrudniającym udane i sprawne wdrożenie systemu zarządzania procesami biznesowymi jest inicjowanie zbyt wielu przedsięwzięć okołoprocesowych. Przeprowadzone badanie potwierdza te przypuszczenia, ponieważ 37% organizacji wdrażających procesowe podejście do zarządzania prowadzi równolegle projekty związane z implementacją systemów informatycznych wspierających konkretne grupy procesów. W podobnej sytuacji zazwyczaj zapomina się o tym, co jest celem nadrzędnym - identyfikacja procesów i zarządzanie nimi czy wdrożenie systemu informatycznego. A przecież BPM to punkt wyjścia, to właśnie pomiary procesów i ich analiza powinny decydować o wdrażaniu systemu informatycznego.
Zobacz również:
Zagraniczny inwestor
W obszarze struktury własności także sprawdziła się postawiona w grudniu teza. Sugerowaliśmy, że zagraniczny inwestor często poprzez transfer wiedzy i udostępnienie odpowiednich technologii sprzyja zwiększaniu dojrzałości procesowej - oczywiście, przy zachowaniu odpowiednich standardów współpracy (wdrażanie procesów, a nie ich roll-outowanie). Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że aż 19% firm mających inwestora zagranicznego (jako właściciela lub współwłaściciela) twierdzi, iż procesy są zidentyfikowane, mierzone i zarządzane.