EDA - mobilny asystent
- Dariusz Niedzielewski,
- 07.04.2011
Od logistyki po szpitale
Różnorodność zastosowań terminali EDA powoduje, że są one dostępne w wielu konfiguracjach i cenach. Najprostsze modele to wydatek rzędu kilkuset dolarów, na bardziej zaawansowane urządzenia trzeba wydać już kilka tysięcy dolarów. W przypadku dużej hali produkcyjnej, firmy logistycznej czy kurierskiej może to oznaczać poważną inwestycję, która powinna być ujęta w planach budżetowych.
Najbardziej rozpowszechnione są terminale POS (Point of Service), oferujące standardowy zestaw funkcji (czytnik kart inteligentnych, magnetycznych, kodów paskowych, drukarka termiczna, moduły radiowe Wi-Fi/UMTS/3,5G). Urządzenia doskonale sprawdzają się w firmach spedycyjnych, kurierskich, transportowych. Dzięki łączności z internetem i siecią firmową możliwe jest bieżące aktualizowanie asortymentu, paczek, listów, znaczne skrócenie czasu poszukiwania przesyłki czy oczekiwania na potwierdzenie odbioru towaru przez klienta końcowego.
Używanie mobilnych terminali w przemyśle znacząco poprawia komfort obsługi klienta, zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy (minimalizacja najczęstszych błędów, czyli sprzedaży czegoś, czego aktualnie nie ma na stanie), jak i końcowego odbiorcy (małe ryzyko otrzymania niewłaściwej przesyłki).
Wśród najważniejszych zalet cyfrowych asystentów klasy korporacyjnej eksperci wymieniają przede wszystkim dokładność i bieżącą aktualizację produktów firmowych. Dzięki temu oszczędza się czas potrzebny na inwentaryzację, redukuje koszty osobowe i lepiej przewiduje zapotrzebowanie na konkretne towary (narzędzia analityczne są dostarczane razem z EDA lub dokupowane, jako osobne aplikacje).
Używanie mobilnych terminali w przemyśle znacząco poprawia komfort obsługi klienta, zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy (minimalizacja najczęstszych błędów, czyli sprzedaży czegoś, czego aktualnie nie ma na stanie), jak i końcowego odbiorcy (małe ryzyko otrzymania niewłaściwej przesyłki).