Bank przedsiębiorczych informatyków
- Andrzej Maciejewski,
- 30.09.2009
Raiffeisen Bank Polska przed sześciu laty radykalnie zmienił podejście do informatyki. Dziś cieszy się owocami inwestycji w IT, ale to na pewno jeszcze nie koniec zbiorów.
Jan Soański wrócił do biura i zalogował się na konto internetowe, aby przejrzeć firmowe finanse. Z paska zadań bankowości elektronicznej wywołał kalkulator. Dokonał szybkich obliczeń, zaznaczył kursorem wynik i przeciągnął go do pola kwoty. - Jeszcze tylko jedna sprawa - pomyślał i otworzył aplikację R-Dealer. Interesujące go okno pulsowało ciepłą zielenią korzystnego kursu. Nagłówki wiadomości agencyjnych i komentarzy bankowych dealerów, widoczne po prawej stronie, potwierdzały, że nie mylił się wybierając ten dzień na większą transakcję walutą.
Zmiana podejścia
Pana Jana i Doradcę wymyśliliśmy, ale przytoczone możliwości klientów Raiffeisen Bank Polska są jak najbardziej prawdziwe, a nawet jeszcze szersze. Pracownicy rzeczywiście korzystają z nowego narzędzia do obsługi klienta, którego wdrożenie rozpoczęło naprawdę spore zmiany w banku z czarno- żółtym logo. Zmiana w samej informatyce rozpoczęła się sześć lat temu, a ostatnie dwa lata to okres szczególnie wytężonej pracy. ""Do roku 2003 w banku panowała technologiczna susza"" - stwierdza Andrzej Miron, dyrektor departamentu informatyki Raiffeisen Bank Polska. Później ruszyły inwestycje, które miały poprawić pozycję banku na rynku. Zarząd na informatykę pieniędzy nie żałuje, więc biznes może teraz zbierać owoce wcześniejszej pracy informatyków oraz czekać na następne. Zadania, które ma realizować bankowy dział informatyki zawarte są w trzyletnich planach strategicznych, zatwierdzanych przez zarząd banku oraz CIO Grupy Raiffeisen International.