10 największych błędów biznesowych branży IT

  • Piotr Waszczuk,
  • IDG News Service,

10. Niewykorzystany potencjał usług internetowych CompuServe

Większość witryn tworzonych dziś wedle tzw. idei Web 2.0 to połączenie interaktywnych serwisów opartych na społecznościach z treściami dostarczanymi przez użytkowników. Ponad 15 lat temu na podobnych zasadach funkcjonowały serwisu firmy CompuServe.

7 cech, które każdy specjalista IT posiadać powinien

Stricte techniczne umiejętności mogą przyczynić się do zdobycia ciekawej pracy lub angażu przy interesującym projekcie. Jednak o praktycznej przydatności pracownika dla organizacji decydują również kompetencje miękkie. Minęły już czasy, w których specjalista IT pracował tylko z komputerami

Na początku lat 90-tych ubiegłego stulecia ten pierwszy, tak duży amerykański dostawca usług internetowych, dysponował wszystkim za co wiele firm dzisiaj działających w sektorze usług online zapłaciłoby każde pieniądze. Ogromna rzesza wiernych użytkowników, szeroka wiedza na temat ich zachowań i zainteresowań oraz niebagatelny bagaż doświadczeń z osobna mogły być źródłem ogromnego sukcesu CompuServe w rodzącym się świecie witryn Web 2.0. Potencjał ten pozostał jednak niewykorzystany.

CompuServe nie przetrwał konkurencji z firmą America Online i w 1997 roku został przez nią kupiony. Stało się to początkiem końca działalności CompuServe. W czerwcu br. władze koncernu AOL podjęły bowiem decyzję o wyłączeniu ostatnich usług internetowych wywodzących się z CompuServe.

Zobacz również:

Opracowanie na podstawie "The 10 Stupidest Tech Company Blunders".

Jak wyglądałby dzisiejszy rynek IT gdyby wspomniane historie potoczyły się inaczej? Czy Microsoft stałby się gigantem branży bez kontraktu z IBM, a Apple utrzymał bez środków z Redmod? Jak wyglądałby dziś Internet z Open Text Web Index zamiast Google? Zachęcamy do dyskusji!