10 największych błędów biznesowych branży IT
- Piotr Waszczuk,
-
- IDG News Service,
- 21.08.2009, godz. 06:26
10. Niewykorzystany potencjał usług internetowych CompuServe
Większość witryn tworzonych dziś wedle tzw. idei Web 2.0 to połączenie interaktywnych serwisów opartych na społecznościach z treściami dostarczanymi przez użytkowników. Ponad 15 lat temu na podobnych zasadach funkcjonowały serwisu firmy CompuServe.
7 cech, które każdy specjalista IT posiadać powinien
Stricte techniczne umiejętności mogą przyczynić się do zdobycia ciekawej pracy lub angażu przy interesującym projekcie. Jednak o praktycznej przydatności pracownika dla organizacji decydują również kompetencje miękkie. Minęły już czasy, w których specjalista IT pracował tylko z komputerami
CompuServe nie przetrwał konkurencji z firmą America Online i w 1997 roku został przez nią kupiony. Stało się to początkiem końca działalności CompuServe. W czerwcu br. władze koncernu AOL podjęły bowiem decyzję o wyłączeniu ostatnich usług internetowych wywodzących się z CompuServe.
Zobacz również:
Opracowanie na podstawie "The 10 Stupidest Tech Company Blunders".
Jak wyglądałby dzisiejszy rynek IT gdyby wspomniane historie potoczyły się inaczej? Czy Microsoft stałby się gigantem branży bez kontraktu z IBM, a Apple utrzymał bez środków z Redmod? Jak wyglądałby dziś Internet z Open Text Web Index zamiast Google? Zachęcamy do dyskusji!