Temat: komputer
Interwencja: Megapromocja czyli komputer z procesorem, którego nie ma
Juliusz Kornaszewski, Daniel Cieślak, Ludwik Krakowiak
W ulotkach promocyjnych kilku działających na polskim rynku sieci supermarketów pojawiły się kilka dni temu komputery PC, wyposażone w procesory Pentium pracujące z częstotliwością... 5,3 GHz. Laikom oferta może wydać się bardzo atrakcyjna - zestaw komputerowy wyceniono na 2,5 tys. zł. Problem w tym, że takiego układu nie ma jeszcze na rynku. Autorzy ulotek reklamowych najwyraźniej uznali, że skoro CPU w komputerze jest dwurdzeniowy, to aby przedstawić jego szybkość należy pomnożyć deklarowaną przez producenta prędkość x2. Problem w tym, że takie wyliczenie jest zupełnie bezpodstawne i zafałszowuje rzeczywistą wydajność procesora. "Podanie w ulotce reklamowej cech wyrobu nie odpowiadających rzeczywistości jest czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy polegającym na wprowadzeniu klienta w błąd mogącym przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru", twierdzi Leszek Tokarski, prawnik Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.