Zaskakująco dobre wyniki Yahoo!

Popularny portal w II kw. br. zarobił więcej, niż przewidywali analitycy z Wall Street. Zdaniem obserwatorów może to oznaczać poprawę giełdowych notowań spółek z rynku biznesu elektronicznego.

Yahoo!, jeden z największych portali internetowych na świecie i wiodący dostawca mechanizmów wyszukiwawczych, w zakończonym 30 czerwca II kw. roku finansowego 2000 odnotował zysk netto w wysokości 73,9 mln USD. Oznacza to, że wzrósł on o 274% w stosunku do wyniku osiągniętego rok wcześniej (27,1 mln USD). Uwzględniając dodatkowe koszty, zysk netto firmy wyniósł 65,5 mln USD.

Analitycy szczególną uwagę zwrócili jednak na przychody firmy, które wyniosły w II kw. 270,1 mln USD, co oznacza 110% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku 1999 (128,6 mln USD).

Tim Koogle, przewodniczący rady nadzorczej i dyrektor wykonawczy Yahoo!, stwierdził, że wyniki te są odzwierciedleniem silnej globalnej polityki licencyjnej firmy.

Yahoo! poinformowała też o osiągnięciu w czerwcu rekordowej liczby 680 mln odsłon swojego serwisu dziennie. W marcu współczynnik ten wynosił 625 mln odsłon. Przedstawiciele firmy twierdzą też, że z ich usług regularnie korzysta już grupa 156 mln internautów z całego świata.

Jak donoszą obserwatorzy rynku, podane wczoraj wieczorem (po zamknięciu amerykańskiej giełdy) wyniki Yahoo!, wyraźnie wpłynęły na poprawę dzisiejszych giełdowych notowań spółek z rynku technologicznego.