Uwaga - urządzenia iOS blokują serwery Exchange
- Janusz Chustecki,
- IDG News Service,
- 14.02.2013, godz. 11:05
Firmy, które postawiły na środowisko BYOD, mogą mieć kłopoty. Okazuje się, że mobilne urządzenia iOS spowalniają znacznie pracę serwerów Exchange, wtedy gdy próbują z nimi synchronizować pocztę. Sytuacja jest na tyle poważna, że Microsoft i Apple namawiają firmy, aby do momentu wyjaśnienia problemu zabronić użytkownikom określonych modeli urządzeń iPhone, iPad i iPod korzystania z opcji Calendar.
Przeczytaj też:
Co gorsze, układ CPU serwera "zapętla" się wtedy i pozostali użytkownicy mają podobny problem. Microsoft wyjaśnia to tak: “gdy użytkownik mobilnego urządzenia iOS 6.1 próbuje zsychnronizować swoją pocztę, zaczyna intensywnie wykorzystywać zasoby serwerów Microsoft Exchange Server 2010 Client Access (CAS) i Mailbox (MBX). W efekcie zasoby gwałtownie maleją, logi rozrastają się i procesor jest nadmiernie obciążony dodatkowymi zadaniami. W efekcie serwer spowalnia i odmawia świadczenia usług.
Zobacz również:
- Duże zmiany w linii produktowej iPadów po majowej premierze
- Układ Apple M4 wydajniejszy od M3 z MacBooka Air 2024
- Apple wybrało technologię AI firmy OpenAI
System operacyjny IOS 6.1 zarządza następującymi urządzeniami: iPhone 3GS, 4 i 5; urządzenia iPod Touch czwartej i piątej generacji; iPad 2; urządzenia iPad trzeciej i czwartej generacji; oraz iPad Mini. Apple i Microsoft sprawdzają już, gdzie leży problem. Póki co radzą: nie korzystać z usługi Calendar, a w przypadku zawieszenia się urządzenia, wykonać reboot.
Jeśli to nie działa, można spróbować trzech innych opcji: usunąć z urządzenia Apple konto Exchange, odczekać godzinę i następnie ponownie założyć konto; zmniejszyć liczbę urządzeń iOS, które mogą jednocześnie korzystać z usług serwera; albo zablokować dostęp do serwera wszystkim urządzeniom iOS.