Twitter może już za kilka dni pożegnać się ze swoim dotychczasowym logo

Wygląda na to, że Elon Musk podjął strategiczną decyzję dotyczą jego ulubionego dziecka, jakim jest sieć społecznościowa Twitter. Ogłosił bowiem dzisiaj, że platforma ta pożegna z dotychczasowym logo – czyli stylizowanym wizerunkiem niebieskiego ptaka – zastępując je inną grafiką. Ma to być znak X.

Musk zamieścił na Twitterze wpis w którym czytamy, „Wkrótce pożegnamy znane wszystkim logo Twittera. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, już jutro cały świat pozna nowe logo. Będzie nim znak X” Następnie udostępnił krótki 3-sekundowy klip, na którym widać migającą na czarnym tle literę X. Warto w tym momencie przypomnieć, że Elon Musk zamknął transakcję zakupu Twittera w październiku zeszłego roku, a sześć miesięcy później pół roku zmienił nazwę platformy na X Corp.

Co ciekawe dzień wcześniej (czyli w sobotę) przekonywał, że lubi symbol błękitnego ptaka. Jednak już kilka godzin później podczas krótkiego spotkania w Twitter Spaces stwierdził, że zmiana logo platformy powinna mieć miejsce dawno temu. Dodał, że symbol błękitnego ptak zniknie też wkrótce z budynku będącego siedzibą Twittera i zostanie z niego usunięty przy użyciu palników.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
  • Telegram wychodzi na prostą i zapowiada IPO
  • Udostępniono bezpłatne narzędzie, które wykrywa treści generowane przez AI

Musk nie pierwszy raz wychodzi z taką inicjatywą. Witając Lindę Yaccarino jako nowego dyrektora generalnego firmy (co miało miejsce w kwietniu tego roku), Musk napisał na Twitterze: „nie mogę się doczekać współpracy z Lindą w celu przekształcenia logo tej platformy na X”. Analitycy przekonują, że dokonywanie dużych zmian wydaje się być rutyną dla Muska, który przeprowadził na Twitterze od czasu jego przejęcia masowe zwolnienia. Często przy tym zmieniał zadanie, dlatego nie jest jasne, co stanie się z tym pomysłem i niebieski ptak pozostanie na swoim miejsce, względnie Musk wyskoczy z nowym pomysłem. Dotychczasowa historia Twittera pokazuje, że wszystko jest możliwe.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200