TimeWarner bez AOL
- Andrzej Maciejewski,
- 18.09.2003, godz. 11:54
Podczas czwartkowego zebrania zarządu medialnego giganta prawdopodobnie podjęto decyzję o rezygnacji z części nazwy (AOL), którą koncern nosi od czasu połączenia firm America Online i Time Warner w 2001 roku.
Usunięcie marki AOL z nazwy władze firmy rozważały już wielokrotnie, ze względu na słabe wyniki działalnosci na rynku internetowym. Kłopoty wynikające ze spadku przychodu z reklam online oraz zmniejszenia się liczby klientów na usługi dial-up. (w II kw. zrezygnowało z nich ponad 800 tys. abonentów). Dodatkowo amerykańskie władze interesują się "kreatywnym" sposobem zawyżania wzrostu przychodów poprzez oferowanie klientom wielkich upustów.
Według zarządu koncernu AOL zaczął w pewnym sensie szkodzić samej marce Time Warner. W planie jest także zmiana logo oraz powrót do giełdowego symbolu TWX. Połączenie firm America Online i Time Warner nastąpiło w styczniu 2001. Wartość transakcji wynosiła nieco ponad 106 mld USD. Po połączeniu medialny konglomerat był wart 208 mld USD.