"Tak" dla prywatnych urządzeń mobilnych w pracy

Działy informatyki przedsiębiorstw akceptują wykorzystywanie w pracy prywatnych urządzeń mobilnych, a w niektórych przypadkach nawet tę praktykę aktywnie wdrażają - wynika z badania Horizons Study przeprowadzonego przez dział internetowych rozwiązań biznesowych Cisco, w którym wzięło udział 600 szefów działów informatyki i działów biznesowych.

Z przeprowadzonego badania wynika, że większość przedsiębiorstw zezwala teraz na wykorzystywanie w pracy prywatnych urządzeń mobilnych (bring your own device ― BYOD). Aż 95% respondentów stwierdziło, że ich przedsiębiorstwa zezwalają pracownikom na korzystanie w takiej czy innej formie z własnych urządzeń w miejscu pracy. A 36% objętych ankietą przedsiębiorstw zapewnia pełną pomoc techniczną do prywatnych urządzeń pracowników. Firmy te zapewniają pomoc techniczną do wszystkich urządzeń, smartfonów, tabletów, laptopów itd., które pracownicy przynoszą do pracy. W raporcie stwierdzono też, że średnia liczba podłączonych do sieci urządzeń przypadających na jednego pracownika merytorycznego wzrośnie i wyniesie w 2014 r. 3,3 szt.

Badanie pokazało, ze że zjawisko BYOD może przynieść szereg korzyści biznesowych. Ponad trzy czwarte uczestniczących w badaniu kierowników działów informatyki uznało zjawisko BYOD za w pewnym stopniu lub zdecydowanie pozytywne dla swojej firmy. Według respondentów za dwie główne korzyści wynikające ze zjawiska BYOD należy uznać zwiększenie produktywności pracowników (więcej możliwości współpracy) oraz większe zadowolenie z pracy. Pracownicy chcą pracować w preferowany przez siebie sposób. Chętnie korzystają w pracy z urządzeń prywatnych, ponieważ chcą mieć większą kontrolę nad swoim sposobem pracy.

Zobacz również:

  • Jak złapać cyfrową równowagę?
  • Najlepsze MDM-y do ochrony urządzeń mobilnych na 2023
  • Cyberobrona? Mamy w planach

Respondenci zwracają jednocześnie uwagę na wyzwania dla działu informatyki, jakie niesie za sobą wykorzystywanie w pracy prywatnych urządzeń mobilnych. Badani wymieniali kwestie bezpieczeństwa, prywatności i konieczność zapewniania przez dział informatyki pomocy technicznej do wielu platform mobilnych jako dwa główne problemy stwarzane przez zjawisko BYOD. Kierownicy widzą potrzebę bardziej całościowego podejścia do problemu. Powinno ono zapewniać skalowalność oraz uwzględniać kwestie zarządzania mobilnością, bezpieczeństwem, wirtualizacją i regułami sieciowymi, aby zachować kontrolę nad kosztami i jednocześnie zapewniać optymalną obsługę w obszarach, w których można uzyskać oszczędności.

"Według badań IDC 47,5% z 2,2 mln telefonów komórkowych zakupionych w Polsce w pierwszym kwartale 2012 to smartfony, do końca roku natomiast ich liczba przekroczy 50%. Podobnie sytuacja wygląda z tabletami, których sprzedaż również systematycznie rośnie. Wzrost popularności urządzeń mobilnych powoduje, że trend BYOD jest także widoczny w Polsce i znajduje coraz większą rzeszę zwolenników. Pracownicy w coraz większym stopniu będą mieli możliwość pracy na własnych urządzeniach, które znają lepiej. Na pewno ma to pozytywny wpływ na efektywność pracownika" - komentuje wyniki badania Wojciech Bogucki, dyrektor ds. rozwoju rynku w firmie Cisco.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200