System powiadamiania ratunkowego ruszył też w Opolu

Opole to kolejne miasto, po Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Olsztynie i Kielcach, w którym zgłoszenia na numer alarmowy 112 przyjmuje Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy użyciu narzędzi informatycznych dostarczonych przez Centrum Projektów Informatycznych.

W ubiegłym tygodniu rozpoczęło działalność Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratowniczego w Opolu. Na razie opolskie centrum obsługuje zgłoszenia z miasta Opola i powiatu opolskiego, do końca tego roku ma obsługiwać całe województwo. WCPR podlega Wydziałowi Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego opolskiego urzędu wojewódzkiego. WCPR w Opolu do przyjmowania i obsługi zgłoszeń alarmowych na numer 112 wykorzystuje System Informatyczny WCPR. Jest to jednolita platforma, która umożliwia operatorom numeru alarmowego 112 kompleksowe uruchomienie niezbędnych służb powołanych do niesienia pomocy, klasyfikację i weryfikację przychodzących zgłoszeń czy lokalizację zdarzenia.

Aplikacja udostępnia m.in. elektroniczne arkusze zgłoszeń, połączenia telefoniczne oraz szereg narzędzi ułatwiających zarządzanie zgłoszeniami na numery alarmowe. W skład systemu zintegrowanej łączności dla WCPR-u, wchodzą także serwery komunikacyjne, rejestratory rozmów telefonicznych oraz konsole dyspozytorskie. Centrum pracuje całodobowo. Na każdej zmianie telefony przyjmuje obecnie czterech operatorów, którzy po zapoznaniu się z tematem rozmowy łączą dzwoniącego z odpowiednimi służbami - policją, strażą lub innymi służbami ratowniczymi. Docelowo w WCPR w Opolu ma pracować w sumie 20 operatorów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200