Środowy Przegląd Prasy

Aplikacja Oracle pomoże oceniać innowacyjne projekty… SAP rozwija swój chmurowy biznes… Serwer Power już nie tylko od IBM… Lockheed Martin zlecił Politechnice Warszawskiej badania dronów… Coraz częściej korzystamy z bankowości internetowej… Telewizory 3 D sprzedają się znakomicie… Media społecznościowe pozwane we Francji… Google Glass będą miały oprawki Ray-Ban… Mozilla ma nowego prezesa…

COMPUTERWORLD

Oracle proponuje narzędzie do oceny innowacyjnych projektów

Aplikacja Oracle Innovation Management ma umożliwiać przedsiębiorstwom zwiększenie zwrotu z inwestycji w innowacyjne pomysły. Pozwala w prosty sposób ocenić koszt i ryzyko związane z tworzeniem, dopracowaniem koncepcji dowolnego produktu, a zarazem ocenić jej zgodność z celami projektowymi oraz wymaganiami klienta. Tym samym, przedsiębiorca ma większą możliwość wybierania i inwestowania w dobrze rokujące produkty i zarządzania całą ich ofertą. Oracle Innovation Management zapewnia pełny wgląd w postępy realizacji wybranego projektu, umożliwia też analizowanie wpływu alternatywnych scenariuszy inwestycyjnych na realizację celów biznesowych, a zarazem opracowanie alternatywnych sposobów radzenia sobie z wymaganiami stawianymi produktom. - Innowacyjność produktowa jest procesem biznesowym o krytycznym znaczeniu, przez co nie można jej umieszczać jedynie w arkuszach kalkulacyjnych lub prezentacjach PowerPoint. Poprzez dostarczenie wygodnego, użytecznego, ale systematycznego podejścia do zarządzania innowacyjnością produktową, Oracle Innovation Management może przyspieszyć transformację najlepszych pomysłów w zyskowne produkty – mówi Jon Chorley, wiceprezes działu Supply Chain Management Product Strategy w firmie Oracle. Źródło: Oracle wspiera innowacyjność firm

SAP stawia na usługi chmurowe

Na całym świecie SAP ma już 72 tysiące klientów korzystających z jej usług chmurowych, co w praktyce oznacza około 3 milionów użytkowników. Daje to SAP więcej niż 1 mld euro rocznie. W efekcie firma rośnie 6 razy szybciej niż konkurencja, co doskonale wpasowuje się w koncepcję zmiany wizerunku marki z najpopularniejszego dostawcy rozwiązań ERP w The Cloud Company – ujawnił Pascal Strand, dyrektor działu Cloud/LOB SAP CEE. Prezes zarządu SAP Polska, Kinga Piecuch przewiduje, że w 2014 roku chmurowy biznes SAP wzrośnie aż o 70 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Głównym polem rozwoju dla produktów SAPa ma być tzw. rynek win-back, czyli zagospodarowany już przez konkurencję oraz jej usługi. Chodzi głównie o zastępowanie starszych rozwiązań IT i nowocześniejszych typu on-premise. Źródło: Strategia rozwoju rozwiązań chmurowych SAP Polska w 2014 roku? Wzrost o 70%

Zobacz również:

  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

IBM nie ma już monopolu na produkcję serwerów Power

Do niedawna IBM był jedyną firmą produkującą serwery oparte na procesorach Power. Pierwszym podmiotem oferującym takie serwery po tym, gdy IBM ogłosił w zeszłym roku, że będzie udzielać licencji innym firmom na stosowanie w swoich rozwiązaniach układów CPU linii Power jest firma Servergy. Oferowany przez nią Cleantech Server CTS-1000 pobiera ok. 100 W mocy, zawiera ośmiordzeniowy procesor Power taktowany zegarem 1,5 GHz oraz porty PCI-Express 2.0. Servergy nie podaje na razie więcej szczegółów technicznych dotyczących serwera. Wiadomo jeszcze tylko tyle, że można w nim instalować do 32 GB pamięci systemowej (DDR3 RAM) i że zawiera dwa porty Ethernet 10 Gb/s, dwa porty Ethernet 1 Gb/s i klika półek na dyski HD. Serwer waży ok. 4 kilogramów, może pracować pod kontrolą kilku dystrybucji systemu Linux (Ubuntu, Red Hat lub Suse) i został zaprojektowany z myślą o obsługiwania aplikacji chmurowych i Big Data. Źródło: Cleantech Server CTS-1000 – pierwszy na rynku serwer Power produkowany nie przez IBM, ale inną firmę

RZECZPOSPOLITA

Politechnika Warszawska bada drony dla Lockheed Martina

Na zamówienie amerykańskiego Lockheed Martina w ciągu 24 miesięcy naukowcy i studenci z Zakładu Automatyki i Osprzętu Lotniczego Wydziału Mechaniki Energetyki i Lotnictwa PW mają opracować program optymalnego współdziałania bezpilotowych systemów lotniczych ( dwóch samolotów i śmigłowca) i stacji naziemnych , tak aby najskuteczniej wykorzystać zdolności operacyjne zespołu zdalnie sterowanych statków powietrznych. – Naszym celem jest optymalizacja koordynacji misji wyszukiwania, lokalizowania i śledzenia wykonywanej przez załogowe i bezzałogowe platformy powietrzne – tłumaczy prof. Janusz Narkiewicz, kierownik Zakładu Automatyki i Osprzętu Lotniczego Wydziału Mechaniki Energetyki i Lotnictwa PW i szef projektu. - Lockeed twierdzi że byliśmy najlepszymi kandydatami do tego zadania – dodaje prof. Narkiewicz. Przyznaje też, że pieniądze amerykańskiego giganta lotniczego i zbrojeniowego przeznaczone na sfinansowanie warszawskich badań a potem zweryfikowanie ich rezultatów w praktyce przyspieszą rozwój bezzałogowych statków powietrznych oraz systemów symulacyjnych budowanych w stołecznej politechnice. Źródło: Lockheed bada drony w Warszawie

Polubiliśmy bankowość internetową

Liczba klientów indywidualnych aktywnie korzystających z bankowości internetowej wzrosła w Polsce w IV kw. 2013 r. o ponad 0,5 mln - do12,4 mln. Umowy, które dają dostęp i pozwalają na korzystanie z internetowych serwisów transakcyjnych w bankach ma już prawie 22 miliona użytkowników. Związek Banków Polskich podał też, że w IV kw 2013 R. wzrosła ogólna liczba transakcji gotówkowych i bezgotówkowych dokonanych za pomocą kart płatniczych (o prawie 11 mln czyli 1,86 proc.). Nieznacznie spadła jednak wartość dokonanych transakcji (o 40 mln zł, 0,04 proc.). Systematycznie zmienia się sposób w jaki korzystamy z kart płatniczych. Ilościowo coraz rzadziej wykorzystujemy je do płatności gotówkowych (np. wypłata gotówki w bankomacie) – już ponad 66 proc. transakcji to transakcji bezgotówkowe. Mimo to transakcje gotówkowe stanowią ok. 68 proc. wartości wszystkich transakcji. Długoterminowe trendy wskazują jednak na rosnące znaczenie obrotu bezgotówkowego. Źródło: Już 12,4 mln Polaków korzysta z bankowości internetowej

GAZETA PRAWNA

Rośnie sprzedaż telewizorów 3 D

Sprzedaż telewizorów 3D wzrosła w Polsce w 2013 r. o ponad 18 proc., do prawie 649 tys. sztuk. Zwiększyło to udział tej kategorii w całym rynku odbiorników o prawie 2 proc. - do 25,9 proc. Ten rok, zdaniem branży, przyniesie kontynuację trendu. Możliwe jest nawet osiągnięcie dwa razy lepszego wyniku niż w 2013 r. Trudno jednak marzyć o wyniku porównywalnym do najlepszego okresu – roku 2012, kiedy sprzedaż uległa podwojeniu, osiągając poziom ponad 547 tys. sztuk, podczas gdy cały rynek odbiorników urósł o ponad 13 proc. – Takie wzrosty były możliwe dlatego, że była to stosunkowo nowa technologia, która nie miała rywala na rynku – komentuje Marek Maciejewski, dyrektor produktu na Europę w firmie TCL. Teraz na rynku nastała jednak kolejna nowinka – smart TV, czyli sprzęt łączący w sobie funkcje typowych odbiorników i komputera.– Obecnie producentom telewizorów o przekątnych 46 cali i więcej wręcz nie przystoi wprowadzać nowych produktów bez tej technologii – wyjaśnia Janusz Łapacz, kierownik grupy produktowej RTV w dziale zakupów firmy Media Saturn Holding Polska. Jak dodaje, w związku z tym już praktycznie wszystkie odbiorniki o największych przekątnych, tzn. od 55 cali, dają możliwość oglądania programów w trzech wymiarach. W przypadku pozostałych dużych przekątnych, czyli 46–50 cali, urządzenia bez funkcji 3D również stanowią margines sprzedaży. Na upowszechnianie się technologii 3D wpływ ma też cena odbiorników. Jeszcze w 2011 r. za telewizor, który pozwalał obejrzeć firm w trójwymiarze, trzeba było średnio zapłacić 923 euro. W zeszłym roku cena ta kształtowała się już na poziomie 765 euro. Źródło: Telewizory 3D podbijają polski rynek

PULS BIZNESU

Twitter, Facebook i Google staną przed francuskim sądem

Francuska organizacja konsumencka UFC-Que Choisir pozwała Twittera, Facebooka i Google za złamanie prawa dotyczącego prywatności. W swoim pozwie złożonym w paryskim sądzie zarzuca nadużycia i łamanie prawa w warunkach, jakie Twitter, Facebook i Google stawiają internautom aby mogli z nich korzystać. Źródło: Francuzi pozwali Twittera, Facebooka i Google

Google Glass z oprawkami Ray-Ban

Google ogłosił partnerstwo z Luxottica Group, największym na świecie dostawcą oprawek do okularów.Włoska firma to właściciel tak znanych marek oprawek do okularów, jak Ray-Ban, Oakley czy Persol, dostarcza je także dla domów mody Giorgio Armani czy Prada. Na początek Google wspólnie z Luxottica ma opracować oprawki Ray-Ban i Oakley dla Google Glass, produkować je i sprzedawać zarówno hurtowo, jak i detalicznie. Google ma jednak także samodzielnie sprzedawać przez Internet swoje rewolucyjne okulary z komputerem. Źródło: Google ma partnerstwo z gigantem rynku okularów

Mozilla ma nowego prezesa

Brendan Eich został nowym prezesem koncernu Mozilla, którego głównym produktem jest przeglądarka Firefox. Eich najbardziej znany jest nie jako menedżer, ale twórca JavaScript, popularnego języka programowania. Amerykański programista pomagał tworzyć Mozillę w 1998 r., a ostatnio był dyrektorem technologicznym tej organizacji non-profit. Firefox jest obecnie drugą pod względem popularności przeglądarką internetową na komputerach stacjonarnych. Źródło: Mozilla ma nowego prezesa

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200