Seria awarii Google Drive
- Antoni Steliński,
- 26.03.2013, godz. 15:29
Oferowana przez Google usługa Google Drive w ciągu ostatniego tygodnia odnotowała aż trzy poważne awarie, na skutek których użytkownicy nie mieli dostępu do plików przechowywanych na wirtualnym dysku oraz aplikacji dostępnych w ramach GD. Najpoważniejsza z nich nastąpiła w miniony poniedziałek – wtedy dostępu do usługi przez ok. 3 h nie miał co trzeci użytkownik Google Drive.
Ów problem spowodowany został przez błąd w sieciowym oprogramowaniu Google’a, który podczas próby zbalansowania zwiększonego ruchu wywołał inną usterkę – w oprogramowaniu służącym do zarządzania sesjami użytkowników. Usunięcie awarii potrwało kilka godzin – przedstawiciele Google stwierdzili wtedy, że udało im się również zlikwidować podstawowy problem i podobne awarie nie powinny powtarzać się w przyszłości.
Zapewnienie te zostały wystawione na próbę już następnego dnia – we wtorek doszło do kolejnego zakłócenia pracy Google Drive (aczkolwiek w tym przypadku nie podano jak długo trwały problemy z dostępem do dysku i ilu użytkowników ich doświadczyło). Dwa dni później nastąpiła kolejna awaria (w wyniku której problemy z dostępem do usługi trwały ok. 12 godzin). Więcej informacji o awariach znaleźć można w serwisie Google Apps Status. Dodajmy, że Google na razie nie komentuje tej sprawy.
Zobacz również:
- Akcje Intel spadają - winna rosnąca konkurencja w AI
- Dzięki temu standardowi będziemy wiedzieć, że śledzi nas jakieś obce urządzenie Bluetooth
- Łatwiejsze wyjście z usług Apple - wszystko dzięki prawu UE
Google Drive jest częścią zarówno darmowego, jak i płatnego zestawu usług online oferowanych przez Google – zakłócenia pracy tego narzędzia skutecznie utrudniły pracę tysięcy użytkowników na całym świecie (odcinając ich od przechowywanych w chmurze plików oraz aplikacji roboczych). Warto jednak odnotować, że podobne problemy miewa nie tylko Google – tydzień wcześniej ze awariami o zbliżonych efektach zmagali się użytkownicy usług Hotmail oraz Outlook.com, oferowanych przez Microsoft.