Samsung zaciera ręce na myśl o premierze Windows Vista

Samsung, jeden z największych producentów pamięci do komputerów na świecie, przygotowuje się na gigantyczny wzrostu sprzedaży jeszcze w tym roku. Szefowie koncernu wiążą duże nadzieje ze zbliżającą się premierą nowego dziecka Microsoftu - systemu operacyjnego Windows Vista.

Nie ma najmniejszych wątpliwości, że Windows Vista, szczególnie w wersji Premium, będzie wymagał od komputera użytkownika znacznie więcej, niż wymagały systemy operacyjne do tej pory. Szefowie Samsunga są przekonani, że premiera Visty w 2006 roku wpłynie na sprzedaż pamięci DRAM co najmniej tak samo silnie, jak premiera odtwarzacza iPod Nano na sprzedaż pamięci Flash w 2005 roku i już liczą przyszłe wielkie zyski.

Według analiz przedstawicieli Samsung Semiconductor obecnie przeciętny komputer na świecie jest wyposażony w 620 MB pamięci RAM, ale do końca roku wartość ta wzrośnie do 871 MB, by wreszcie pod koniec 2007 roku sięgnąć 1,1 GB, czyli zwiększyć się niemal dwukrotnie. Według tych samych prognoz w 2007 roku przeciętny komputer stacjonarny z 1 GB pamięci RAM będzie kosztować poniżej 600 dolarów amerykańskich, podczas gdy bardziej zaawansowane maszyny, wyposażone w pamięć 2 GB, powinny kosztować nie więcej niż 1750 dolarów.

Zobacz również:

  • Naukowcy odblokowali "Świętego Graala" technologii pamięci

Przewidywania szefów Samsunga pewnie są trochę przesadzone, choć nie ulega wątpliwości, że 2 GB pamięci DRAM w komputerze z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows Vista to bardzo miła perspektywa. Jest prawie pewne, że użytkownicy Visty będą gwałtownie zwiększać ilość pamięci w swoich maszynach, albowiem ten system operacyjny jest tak skonstruowany, że będzie działał wtedy znacznie sprawniej. Jako przykład można podać "Super Fetch" - funkcja ta będzie keszować często używane dane w pamięci DRAM, a także Flash. Im więcej pamięci na płycie głównej, tym więcej danych keszowanych i, co za tym idzie, tym szybciej będą się uruchamiać aplikacje w nadchodzącym systemie operacyjnym Microsoftu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200