SMG/KRC zbadała polskie serwisy finansowe
- Maciej Obuchowicz,
- 02.02.2001, godz. 13:24
Najczęściej odwiedzany jest serwis biznesowy portalu Onet.pl, a Parkiet.com.pl uzyskał najwyższe noty w ocenie przydatności przez inwestorów prywatnych i korporacyjnych.
SMG/KRC Poland Media przeprowadziła pierwsze badanie polskich internetowych serwisów związanych z rynkiem finansowym. Wynika z niego, że najczęściej odwiedzany jest serwis biznesowy Onet.pl (54,3% respondentów). Na drugim miejscu znalazły się strony Parkiet.com.pl (48,5%), na trzecim serwis biznesowy portalu Wirtualna Polska (32,1%).
Badanie przeprowadzono na przełomie roku i objęto nim 365 osób, w tym 206 inwestorów prywatnych i 159 inwestorów instytucjonalnych, z Warszawy, Krakowa, Poznania i Trójmiasta.
Zobacz również:
- ChatGPT z pierwszym spadkiem statystyk od debiutu
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
Badani, poproszeni o wskazanie najbardziej - ich zdaniem - przydatnego serwisu, najczęściej wymieniali Parkiet (28%), a zaraz za nim Onet.pl (21,4%). Inne serwisy uzyskały wskaźniki poniżej 10%. Strony Parkietu zostały też najwyżej ocenione pod względem jakości i aktualności zamieszczanych na nich informacji, wyprzedzając kolejno Euromoney, Bankier.pl i Expander.pl.
Oceniano też szybkość wczytywania się stron serwisów. Tutaj wygrały serwisy Euromoney.pl i Expander.pl (po 4,3 w skali 6. punktowej). Bankier.pl znalazł się na miejscu drugim (4,2).
Z badań wynika, że polscy internauci w tego typu serwisach najczęściej korzystają z informacji finansowych (93%), a 75% z badanych korzysta też z publikowanych notowań. Jak twierdzi SMG/KRC, badania dają podstawę do stwierdzenia, że dla internautów najbardziej użyteczne wydaje się korzystanie z kilku serwisów branżowych o zawężonej specjalizacji - np. o ubezpieczeniach czy serwisu giełdowego.