Ruszyła rejestracja na maraton programowania

Od 16 kwietnia do 13 maja br. trwać będzie rejestracja do hackatonu - Hack4Europe, czyli 48-godzinnego maratonu programowania. Podczas hackatonu, na bazie cyfrowych zasobów największej, europejskiej biblioteki cyfrowej mają powstać aplikacje, które pokażą jak można wykorzystać, społecznie i biznesowo, otwarte zasoby kultury.

To już druga edycja w Polsce, międzynarodowego konkursu, którego celem jest zachęcenie młodych programistów i IT designerów do twórczego wykorzystania zbiorów największej europejskiej biblioteki cyfrowej Europeana. Odbędzie się ona w Warszawie w dniach 26-27 maja 2012r. Z wszystkich zarejestrowanych osób wybranych zostanie 35 uczestników projektu, którzy uzyskają dostęp do ponad 20 milionów cyfrowych obiektów dziedzictwa kulturowego Europy - obrazów, fotografii, druków, materiałów audiowizualnych i audialnych. Uczestnikom udostępniony zostanie też interfejs programowania aplikacji Europeany.

Zadaniem uczestników Hackatonu będzie stworzenie aplikacji, które pokażą jak można wykorzystać, zarówno społecznie jak i biznesowo, otwarte zasoby kultury. Najlepsze aplikacje, które powstaną w czasie trwania maratonu, zostaną nagrodzone w czterech kategoriach: Najbardziej innowacyjna aplikacja, Aplikacja o największym potencjale społecznym, Aplikacja o największym potencjale komercyjnym i Nagroda publiczności.

Zobacz również:

  • Powstał nowy język programowania zorientowany na API

Podczas ubiegłorocznej edycji Hack4Europe wśród czterech najlepszych europejskich aplikacji znalazła się stworzona przez polskich programistów aplikacja na telefony komórkowe Art4Europe. Użytkownik tej aplikacji, który będąc np. w muzeum zrobi zdjęcie obrazu telefonem dzięki Art4Europe pobierze dodatkowe informacje na temat tego obrazu z Europeany. Jeżeli opis obrazu jest w języku, którego użytkownik nie zna, aplikacja może ten opis przetłumaczyć, a nawet zamienić na postać audio. Dodatkowo użytkownik może zostać skierowany np. do sklepu internetowego z reprodukcjami obrazu lub książkami z opisem obrazu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200