Reach - chmurowy dysk od Lenovo

Chiński koncern Lenovo zapowiedział uruchomienie serwisu o nazwie Lenovo Reach. Będzie to połączenie sieciowego dysku oraz usługi bezpiecznego logowania do serwisów internetowych. 

Użytkownicy Reach będą mieli do dyspozycji 5 GB darmowej przestrzeni dyskowej - to mniej więcej tyle, ile w nieodpłatnych wariantach swoich usług oferują główni gracze w tym segmencie. Z zapowiedzi wynika, że Lenovo nie zamierza konkurować pojemnością; głównym atutem Reach ma być "wartość dodana", czyli zintegrowana usługa logowania do serwisów WWW za pomocą pojedynczego hasła i loginu.

Będzie ją można wykorzystać np. podczas logowania do popularnych serwisów społecznościowych oraz najróżniejszych usług webowych - dodatkową funkcją ma być wyszukiwarka danych użytkownika (z poziomu jednego interfejsu będzie można przeszukiwać zasoby wszystkich serwisów, do których loguje się on z pomocą Reach). Wszystkie dane uwierzytelniające będą oczywiście szyfrowane.

Zobacz również:

  • Tradycja i nowoczesność - połączenie klasycznych notatek ze światem cyfrowym
  • Akcje Intel spadają - winna rosnąca konkurencja w AI

"Przygotowaliśmy intuicyjny interfejs, spójny i ujednolicony tak, by na każdym urządzeniu użytkownik mógł wygodnie odnaleźć niezbędne funkcje. Jest on rzecz jasna w pełni przygotowany zarówno do obsługi dotykiem, jak i myszą oraz klawiaturą" - wyjaśniają przedstawiciele firmy.

W pierwszej fazie Reach ma być dostępny dla użytkowników Microsoft Windows, Google Android oraz Apple iOS (Lenovo nie zamierza ograniczać dostępności do swoich produktów - firmie zależy na zdobyciu jak największej liczby użytkowników). "Dzięki naszej usłudze użytkownicy zyskają zupełnie nowe możliwości w zakresie korzystania i zarządzania szybko rozrastającą się biblioteką cyfrowych danych, przechowywanych w różnych usługach i serwisach. Będzie to można robić z dowolnego miejsca, urządzenia i o dowolnym czasie - wierzymy, że Reach odegra niezmiernie ważną rolę w upowszechnianiu naszych usług chmurowych wśród konsumentów" - komentuje Mark Cohen, wiceprezes koncernu Lenovo.

Dodajmy, że serwis ma oficjalnie wystartować pod koniec bieżącego roku, ale jeszcze w tym miesiącu powinienen wystartować program beta testów (na które można się już zapisywać - na stronie Lenovo).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200