Qumak: CRM plus call center
- Andrzej Maciejewski,
- 28.11.2005, godz. 15:56
Wraz z pakietem Microsoft Dynamics CRM 3.0 Qumak-Sekom zamierza sprzedawać rozwiązanie klasy call center Genesys Telecommunications Laboratories.
- Pomysł zintegrowania rozwiązań Genesys oraz Microsoft CRM pojawił się kilka lat temu. Powstał specjalny zespół składających się programistów obu firm, których zadaniem była integracja rozwiązania Genesys Express z aplikacją Microsoftu. Pierwsze efekty pracy zostały zaimplementowane już w MS CRM 1.2. Teraz czas na kolejną odsłonę pakietu w wersji 3.0. Powinna pojawić się do końca pierwszego kwartału 2006 r.- mówi Martin Veselka, Regional Manager Cental & Eastern Europe, Genesys Telecommunications Laboratories.
Veselka wśród korzyści zintegrowanego rozwiązania wymienia m.in. niższe koszty eksploatacji (przyspieszenie czasu wdrożenia, redukcję kosztów szkoleń personelu), szybszy i większy zwrot z inwestycji oraz zwiększenie produktywności poprzez wprowadzenie jednego pulpitu dla wszystkich kanałów komunikacji.
- Ta współpraca to bardzo obrazowy przykład naszego sposobu działania. Wszystkie produkty Microsoft Business Solutions oferujemy poprzez sieć partnerów. Tak, jak w przypadku firmy Qumak-Sekom, profesjonalizm i umiejętność zbudowania rozwiązania jest atutem, który powoduje, że klient od razu dostrzega wartość rozwiązania i widzi opłacalność inwestycji w nowoczesną technologię - komentuje Jacek Chwalisz, MBS Business Group Leader w polskim oddziale Microsoftu.
Prezentacja efektów współpracy Genesys i Microsoftu miała miejce podczas zorganizowanej przez Qumak -Sekom warszawskiej konferencji poświęconej systemom CRM. Qumak-Sekom jako strategiczny partner Genesys Telecommunications Laboratories wdrożył rozwiązania call center m.in. w Polkomtelu, a także Amice Wronki. Spółka jest także partnerem Microsoft Business Solutions w zakresie systemów CRM.
Nowa odsłona Microsoft Dynamics CRM w wersji 3.0, która trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku, oferuje użytkownikom jeszcze większe zintegrowanie elementów aplikacji z środowiskiem Microsoft Office oraz Outlook. Polska premiera CRM odbyła się jesienią 2004 r.
- System zaczął być rozpoznawalny jako integralna część oferty Microsoft, co było naszym głównym celem na pierwszy rok sprzedaży. W ciągu roku pozyskaliśmy kilkudziesięciu klientów, system zdobył również dużą popularność pośród partnerów handlowych Microsoftu - ilość instalacji zbliża się do stu. Mamy w tej chwili 15 aktywnych partnerów w całej Polsce, rozpoczynamy szkolenia następnych 50 ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania CRM w małych firmach - zapowiada Jacek Chwalisz.
- ułatwienia dla użytkowników (działy sprzedaży, marketingu i serwisu) - interfejs Outlook, pełna współpraca z Excel, wizard do tworzenia kampanii marketingowych, możliwość personifikacji formatek, współtworzenie zadań, współdzielenie kalendarzy, zintegrowane zarządzanie wiedzą, proste mechanizmy zapytań i raportów, integracja z serwerem faksowania;
- ułatwienia dla zarządzających biznesem - dynamiczne tworzenie modeli biznesowych, w pełni konfigurowalny workflow, w pełni definiowalny zakres działań dla każdego użytkownika, mechanizmy raportowania oparte o SQL Server Reporting Services, nawigacja oparta o role biznesowe, dynamiczne tworzenie stron Web, pełna integracja z SharePoint, kompletny zestaw materiałów wdrożeniowych;
- ułatwienia dla administratorów - narzędzia diagnostyczne, rozszerzone mechanizmy synchronizacji z Outlook, zoptymalizowane mechanizmy synchronizacji po pracy off-line, usprawnienia bezpieczeństwa, SOA (Service Oriented Architecture), lepsze narzędzia dla developerów, rozszerzona integracja z Exchange, optymalizacja wydajności, skalowalności i niezawodności, uproszczona instalacja (łącznie z wersją dla Small Business Server - instalacja po pięciu kliknięciach)
Więcej:
Microsoft: kurs na średnie przedsiębiorstwa