Pracownicy tymczasowi, a problemy bezpieczeństwa
- Józef Muszyński,
- 18.06.2003, godz. 13:33
Computer Associates radzi firmom uporządkować procesy administracji i zarządzania systemami zabezpieczeń zanim rozpocznie się letni sezon zatrudniania pracowników tymczasowych.
Według danych departamentu handlu i przemysłu, w Wielkiej Brytanii jednorazowo pracuje ok. 700 000 pracowników tymczasowych, co stanowi prawie 3% całej siły roboczej. Liczba ta rośnie każdego lata wraz z napływem studentów i pracowników sezonowych. Oznacza to, że firmy muszą starać się, aby ich procedury bezpieczeństwa pozostały szczelne, a także ograniczać koszty zarządzania nowymi użytkownikami.
Konsultanci CA ustalili, iż jedna trzecia wszystkich szkód, jakich doznają firmowe sieci lub systemy informatyczne, powstaje w wyniku działań wewnętrznych. Mimo iż te ataki są często przypadkowe, to mogą wyrządzić równie wielkie szkody finansowe, jak celowy atak na systemy zabezpieczeń.
Zobacz również:
- Partnerstwo wzmacniające cyberochronę
- Bezpieczeństwo w chmurze publicznej nadal priorytetowe
- Pentagon blokuje terminale Starlink będące na wyposażeniu armii rosyjskiej
Oprócz ryzyka związanego z ochroną, niedostatecznie sprawne zarządzanie procesem dodawania nowych kont użytkowników do systemu może szybko zniwelować wszelkie korzyści finansowe, wynikające z zatrudniania pracowników tymczasowych.
Dodanie nowego użytkownika zazwyczaj zajmuje firmom do czterech dni, a przyłączenie nowego konta zabiera administratorowi systemów zabezpieczeń przeciętnie 30 minut. Taka strata czasu i pieniędzy powoduje, iż często ignoruje się standardy bezpieczeństwa w celu redukcji obciążeń administracyjnych.