Porządki w relacjach

„To pozwala uniknąć przyszłych, kosztownych modyfikacji. W systemie komercyjnym dostępna jest większość potrzebnych nam funkcjonalności, lecz wymagają szczegółowego dostosowania i precyzyjnej konfiguracji. Etap analizy został rozpisany na kilka tygodni, jednak nie stanowi zamkniętej i odrębnej części. Nowe wnioski mogą być uwzględnione w kolejnych krokach wdrożenia” – mówi Waldemar Kabała. Już podczas analizy pojawia się wiele pomysłów, zgłaszanych przez departamenty spółki zainspirowane zmianami czy nowościami proponowanymi na początku tego etapu. „Pomysłów istotnie nie brakuje. Konieczne będzie wyodrębnienie najbardziej wartościowych, aby nie przekroczyć budżetu określonego przez władze spółki” – mówi Waldemar Kabała. Projekt jest wart 1 mln zł. Po etapie analizy rozpocznie się etap projektowania i wdrożenia. System powinien ruszyć w trzecim kwartale br. Lokalną administrację systemem prowadzić będzie departament IT Expandera. Docelowo jego zadaniem będzie wprowadzanie modyfikacji zgodnie z zapotrzebowaniem strony biznesowej. Bardziej skomplikowane przypadki trafiać będą do Wola Info, która przeprowadza wdrożenie.

System pomoże firmie i klientowi

Oczekiwany skok jakościowy po wdrożeniu CRM oznacza lepszą kontrolę nad danymi, więcej gromadzonych informacji i lepszą ich jakość. Stary system zostanie wyłączony. Wszyscy pracownicy będą korzystać z nowego rozwiązania. Takie działanie eliminuje ryzyko związane z brakiem pełnego wykorzystania systemów CRM. Problem ten jest często spotykany w firmach, które po zakupie kosztownych systemów napotykają opór pracowników przyzwyczajonych do starych narzędzi. Uszczegółowienie przechowywanych informacji pozwoli nie tylko dotrzeć do klienta, ale również utrzymać z nim lepszy kontakt. „Przy naszym obecnym, sztywnym systemie nie jest to łatwe. Nowy system ułatwia klientowi kontakt z pracownikami specjalizującymi się w różnych grupach produktów” – mówi Waldemar Kabała. Korzyści dla klienta to przede wszystkim krótszy czas załatwiania sprawy w oddziale czy podczas połączenia z konsultantem call center. Oferta będzie dokładniej skrojona według profilu osoby poszukującej finansowych produktów. Operacje call center będą również integrowane z wprowadzanym systemem CRM.

„Zbieranie wysokiej jakości danych otwiera drogę do pogłębionego raportowania. Zarząd Expandera rozważał jednoczesne wdrożenie aplikacji Business Intelligence, jednak ostatecznie zdecydowano, że dojdzie do tego po skutecznym wdrożeniu systemu CRM” – podsumowuje Waldemar Kabała.


TOP 200