PESEL2: wszystkie gminy w Internecie

Co w urzędach piszczy?

Więcej informacji o projekcie PESEL2 i WIDEORELACJA z debaty Computerworld:

https://www.computerworld.pl/pesel

Oprócz zebrania danych dotyczących dostępu do Internetu w urzędach gminnych, w październiku 2006 r., w ramach prac związanych z realizacja projektu PESEL2 "Przebudowa i integracja systemu rejestrów państwowych" dokonano wśród wszystkich 2478 gmin kraju inwentaryzacji obecnego stanu w zakresie infrastruktury IT wykorzystywanej do prowadzenia zadań związanych z ewidencja ludności oraz aktami stanu cywilnego. Część zatytułowana "Informacje o ewidencji ludności" zawierała pytania dotyczące stosowanych rozwiązań IT do prowadzenia gminnych zbiorów meldunkowych oraz posiadanej infrastruktury za pomocą, której gmina realizuje ustawowe zadania. Pytania dotyczyły rodzajów eksploatowanych systemów, dostawców oprogramowania, a także planowanych zmian reorganizacyjnych pozostających w związku z prowadzeniem ewidencji ludności. Z ankiety MSWiA wynika, że w 1775 urzędach gminnych obsługą systemu PESEL i USC zajmuje się zatrudniony informatyk. Z usług firm zewnętrznych korzysta 465 gmin. Systemu informatycznego nie posiada tylko 15 gmin.

Komputery stosowane do prowadzenia ewidencji pracują w większości pod kontrolą Windows (1692 gminy), Novell (291 gmin) i Linux (132 gminy). Dane przechowywane są przede wszystkim w bazie dBase (934 gminy) i MS SQL (597 gmin) oraz Informix (450). Pozostałe to Oracle (36) oraz My SQL (15). Z innej bazy korzysta 431 urzędów gminnych. Zdecydowana większość gmin (2164) prowadzi nadal papierowe Karty Osobowe Mieszkańca (KOM), 314 urzędów korzysta wyłącznie z ich elektronicznej wersji. Niemal tysiąc gmin prowadzi i papierowe i elektroniczne kartoteki KOM. "Stan zinformatyzowania tych procedur na poziomie gminy trzeba ocenić co najmniej jako dobry" - uważa Grzegorz Fiuk, zastępca dyrektora departamentu rozwoju rejestrów MSWiA.


TOP 200