Oracle Polska: chcemy więcej

Andrzej Dopierała liczy, że największe wzrosty, w kolejnym roku obrachunkowym, kierowana przez niego spółka osiągnie w sektorze administracji publicznej, telekomunikacyjnym i bankowym, a także w segmencie MSP.

Oracle Polska nie ujawnia dokładnych danych na temat przychodów. "Osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost wyższy niż polski rynek IT, który zwiększył się o 14 proc. - mówi Andrzej Dopierała. Nowy szef polskiego oddziału wśród najważniejszych wydarzeń minionego roku obrachunkowego wymienia znaczący wzrost sprzedaży w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, pozyskanie blisko 50 nowych klientów na biznesowe aplikacje oraz kilkunastu nowych klientów na oprogramowanie middleware. "Pozyskaliśmy także około 30 nowych partnerów, którzy zdecydowali się wdrażać technologie Oracle, z kolei blisko 3 klientów zdecydowało się na nasze rozwiązania, rezygnując z innego dostawcy, między innymi Allegro" - mówi Dopierała. Według szacunkowych danych w 2005 r. kalendarzowym Oracle Polska miała ok. 340 mln zł przychodu, osiągając ponad 16% wzrost.

W minionym roku obrachunkowym powstał w strukturach Oracle nowy region Europy Środkowej i Wschodniej, w skład którego wchodzi Polska i sześć innych krajów. Kieruje nim długoletni prezes Oracle Polska Paweł Piwowar. Jego następcą został Andrzej Dopierała. Warszawskie centrum oprogramowania bezprzewodowego Oracle nie narzeka na braki kadrowe. Zatrudnienie utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 40 osób. "Nasze centrum stało się kuźnią kadr dla innych działów Oracle w Polsce i na świecie" - podkreśla Dopierała.

Ludzie, aplikacje, technologie

"Przeprowadzone niedawno połączenia z PeopleSoft czy Siebel System owocują poszerzeniem naszej oferty" - mówi Dopierała. Jego zdaniem nasyca się rynek kompleksowych systemów ERP. "Teraz czas na rozwiązania dziedzinowe jak CRM czy oprogramowanie do obsługi sieci sprzedaży. Z aplikacjami biznesowymi wiążemy duże oczekiwania" - dodaje. Realizacji planów ma pomóc wzmocnienie zespołu Oracle Polska. Do zespołu firmy dołączyli w ostatnim czasie Tomasz Zińko (wcześniej pracował w SAP) - dyrektor sprzedaży aplikacji w Polsce i krajach bałtyckich, Marek Sieczak - dyrektor sprzedaży aplikacji do sektora przemysłowego i SME, Andrzej Amanowicz - dyrektor działu wsparcia sprzedaży aplikacji.

Najnowszym pracownikiem Oracle został Radosław Adach (przez sześć ostatnich lat pracował w Microsofcie), który objął stanowisko dyrektora sprzedaży middleware w Polsce i krajach bałtyckich, a także będzie szefem działu wsparcia sprzedaży rozwiązań technologicznych. Do jego pierwszych zadań będzie należało rozbudowanie zespołu wsparcia sprzedaży oprogramowania warstwy pośredniczącej. "Obserwujemy rosnące zainteresowanie middleware wśród polskich klientów "- zaznacza Dopierała. Oracle nie zapomina także o bazach. Jak mówi szef spółki, popyt na standardowe produkty rośnie - banki i operatorzy telekomunikacyjni pozyskują coraz więcej klientów. "Ulepszamy nasze produkty i staramy się oferować korzystne warunki licencjonowania$" - mówi Dopierała.

Rynek małych i średnich przedsiębiorstw to także strategiczny kierunek rozwoju Oracle Polska. Spółka zamierza zwiększać zespół zajmujący się segmentem SME oraz tworzyć nowe programy partnerskie. Od nowego roku finansowego Janusz Naklicki, dyrektor sprzedaży technologii na rynek SME, będzie także odpowiadał za kraje bałtyckie.

Globalne wyniki Oracle: Kolejny rekord przychodów Oracle

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200