Nie jesteśmy już tylko integratorem

Materiał promocyjny Rozmowa z Mariuszem Chudym, wiceprezesem Integrated Solutions sp. z o.o.

To chyba wielkie szczęście dla inżyniera trafić do Integrated Solutons. Móc się realizować się w wieloboju informatycznej egzystencji, w różnorodności projektów.

Nasza firma zapewnia inżynierom ciągłe wyzwania i udział w najciekawszych projektach cyfryzacyjnych w kraju. Staramy się, aby nasi ludzie byli zadowoleni z pracy. Organizujemy im ciągłe wyzwania technologiczne i biznesowe, zapewniając miłą atmosferę pracy. Stawiamy na najzdolniejszych. Podnosimy skokowo poprzeczkę, co może wiązać się z naciskami i niedogodnościami. Ale nie mówimy, że u nas jest łatwo.

Tak, najlepsi inżynierowie oczekują rozwoju projektów, firmy, dla której pracują, ale też swojego – osobistego.

Nie ma chyba w kraju firmy stwarzającej równie bogate perspektywy, dającej możliwość zdobycia różnych doświadczeń. Angażujemy się w najważniejsze wdrożenia w kraju, dla biznesu i w sektorze publicznym. Ściśle współpracujemy z największymi firmami technologicznymi na świecie, wciąż poszerzając ofertę. Otwieramy się także na nowe obszary i technologie. Praktyczne wyzwania podczas projektów są dla inżynierów najlepszą szkołą. Inwestujemy w ich rozwój.

Wspomniał Pan o nowych technologiach i otwieraniu się na nowe obszary...

Stawiamy na rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej. Na polskim rynku wciąż zauważalnych jest wiele obiekcji przed transformacją środowisk IT do chmury. Firmy amerykańskie czy skandynawskie są dziś bardziej zaawansowane w tym obszarze. Nowo powstałe firmy wyznają już pojęcie „born in the cloud”, czyli od początku całe swoje środowisko tworzą w nowoczesny sposób. Dlatego transformacja dużych przedsiębiorstw sięga nawet 80%. Ta technologia w Polsce musi się rozwijać i ma ogromny potencjał. W obszarze cloud oferujemy całościowe rozwiązania oparte na światowych standardach i partnerstwie technologicznym z firmami przodującymi na tym polu, takimi jak: Oracle, Google, Microsoft czy Salesforce. Inwestujemy w edukację rynku, rozwiewamy wątpliwości i gwarantujemy bezpieczeństwo naszych rozwiązań. Współpracujemy ze sprawdzonymi i najważniejszymi dostawcami ze świata.

Czy chmura to jedyny nowy obszar?

Kolejnym ważnym dla nas obszarem jest zaawansowana i predykcyjna analityka. Dane, które nasi klienci pozyskują każdego dnia, to ropa XXI wieku. Żeby osiągać z nich wymierne korzyści, należy nauczyć się je odczytywać i wyciągać wnioski. Na podstawie danych jesteśmy w stanie np. podpowiedzieć naszym klientom, w którym miejscu najlepiej otworzyć nowy sklep czy zmniejszyć liczbę rezygnujących klientów. Zaawansowana analityka może też przeciwdziałać nadużyciom.

Dokładamy jeszcze Robotic Process Automation (RPA), czyli rozwiązanie, dzięki któremu możemy skutecznie zautomatyzować wiele procesów w firmach. RPA idealnie sprawdzi się w miejscach, gdzie jest wiele powtarzalnych procesów i gdzie wymagana jest współpraca między systemami. Przekazując te zadania z departamentów back-office do naszego rozwiązania, jesteśmy w stanie przyspieszyć wykonywanie działań, a dzięki sztucznej inteligencji znacznie zmniejszyć liczbę błędów lub je wyeliminować.

To wszystko wygląda jak z filmu. To nie jest utopia?

Nie. Świadczą o tym realizowane projekty i zadowoleni klienci. Już od siedmiu lat realizujemy ważne wdrożenia. Zaczynaliśmy od projektów infrastrukturalnych i wspierających komunikację w firmach. Później postawiliśmy na cyberbezpieczeństwo i ciągle rozwijamy tę linię biznesową, bo nie da się realizować złożonych projektów IT bez odpowiedniego zabezpieczenia przed cyberzagrożeniami. Inwestujemy w kolejne dziedziny. Jesteśmy elastyczni, dlatego Integrated Solutions to nie tylko integrator IT. Nazywamy się partnerem naszych klientów w cyfrowej transformacji. Jesteśmy partnerem cyfrowych rozwiązań. Mówi się, że kończy się era relacji B2B, a zaczyna się B4B. Wyznajemy tę zasadę, doradzając naszym klientom. Ważne jest podejście, które reprezentują nasi ludzie. Rozumiemy naszego klienta i jego klientów.

Czy może Pan przytoczyć przykład cyfrowej transformacji?

Takim obszarem jest chmura. Wymierne efekty biznesowe przynosi migracja klasycznego, jednokanałowego zarządzania klientem poprzez system CRM do holistycznego, wielokanałowego zarządzania relacjami za pomocą rozwiązań Customer Experience. To nowoczesne systemy oparte na przetwarzaniu w chmurze i AI, które oferują firmom pełen ogląd ich klientów i mierzalne efekty z zarządzania ich doświadczeniami w kanałach cyfrowych. W naszym portfelu średnie i duże firmy znajdą ofertę opartą na systemach globalnych liderów CX – Salesforce czy Oracle i bardziej elastyczny system polskiej gwiazdy w zakresie Marketing Automation i AI – Synserise.

Jak to przekłada się na Państwa biznes i plany na przyszłość?

Będziemy kontynuować biznes tam, gdzie nasza pozycja jest ugruntowana. Jeśli chodzi o wzrost, to chcemy być liderem i rozwijać się dużo szybciej niż rynek. Mamy jasną strategię rozwoju spółki. Wierzę, że w ciągu kilku najbliższych lat ustabilizujemy się w nowych dziedzinach: chmura, zaawansowana analityka, AI, tworzenie oprogramowania, cyberbezpieczeństwo. Żeby to osiągnąć, potrzebujemy kolejnych inwestycji w najlepszych ekspertów na rynku. Nie wykluczamy wzrostu pozaorganicznego. Chcemy nadal realizować najlepsze projekty i wspierać naszych klientów cyfrowej transformacji. Pragniemy być najlepszym miejscem do pracy dla ludzi żyjących technologią.