Netia, Dialog i Crowley pod jedną marką
- Monika Tomkiewicz,
- 11.06.2012, godz. 12:29
Przejęte przez Netię Telefonia Dialog i Crowley Data Poland powoli będą znikać z rynku. Ze względu na większą rozpoznawalność, marką wiodącą będzie Netia. Proces zmian ma potrwać dwa lata.
Przygotowania do działania pod jednym szyldem trwają już od kilku miesięcy. Z czasem wszystkie oferowane produkty i usługi będą dostępne pod marką Netii. "To oczywiste, że z punktu widzenia skali działania powinniśmy wybrać jedną markę. Marką, która ma największą rozpoznawalność wśród klientów indywidualnych i biznesowych jest Netia i dlatego z tą marką pozostaniemy" - zapowiada Mirosław Godlewski, prezes Netii. I dodaje, że Telefonia Dialog i Crowley Data Poland zostaną wycofane w ciągu dwóch lat.
Wszystkie trzy podmioty działają w tej samej branży i oferują podobne produkty. To, zdaniem prezesa Netii, pozwala na znaczące oszczędności. $"Podnosimy cel ze 115 mln zł rocznych oszczędności gotówkowych na poziom 130 mln zł. To będzie największy uzysk i bezpośredni efekt integracji po jej zakończeniu" - zapowiada Mirosław Godlewski. W związku z integracją w spółce trwa proces zwolnień. Pracę straciło lub straci ponad 500 osób, pracowników zarówno niższego, jak i wyższego stopnia.
Zobacz również:
Po połączeniu z Telefonią Dialog i Crowley Data Poland do Netii należy 20 proc. udziału w rynku usług telefonii stacjonarnej i 15 proc. w rynku w usługach internetowych. Jak wielokrotnie zapowiadali przedstawiciele spółki, to nie koniec przejęć. Netia już wyraziła zainteresowanie zakupem TK Telekom i Exatela, o ile pojawią się oferty sprzedaży.