Najlepsze wdrożenia w chmurze

Nowy wymiar komunikacji – Trakcja SA

Trakcja SA zajmuje się usługami budowlano-montażowyni dla infrastruktury transportu szynowego w Polsce. Firma składała się na początku z wielu niezależnych jednostek, w których stosowano różne rozwiązania IT. Dlatego istotne stało się ujednolicenie systemu pocztowego w obrębie całej spółki i zapewnienie funkcjonalności spełniającej założenia nowoczesnej, dostępnej dla całej organizacji platformy komunikacyjnej. Firma postanowiła wdrożyć system wideokonferencyjny, system pracy grupowej nad dokumentem oraz zapewnić bezpieczne i dostępne miejsce do przechowywania danych dla grupy. Ważne było, by rozwiązanie spełniało wymagania prawne obowiązujące na terenie Polski i Unii Europejskiej. Takim rozwiązaniem okazało się Microsoft Office 365 i Windows Azure. Spółka wdrożyła usługę poczty Online, komunikator Lync z funkcją wideokonferencji, platformy Sharepoint wraz ze Skydrive PRO oraz Windows Azure, co powala na szybkie wprowadzanie nowych usług. Projekt zakończono po 30 dniach.

Dotacje pod kontrolą – Fundacja WWF Polska

WWF działa w 150 krajach, zajmuje się walką z degradacją środowiska naturalnego Ziemi.

Fundacja w Polsce potrzebowała rozwiązania IT, które ułatwiłoby i usprawniło zarządzanie fundrisingiem – akcjami fundrissing, danymi darczyńców i członków oraz rejestracji i zarządzania informacjami o wpływających środkach finansowych (dotacjach, składkach członkowskich), w tym także zarządzanie poleceniami zapłaty. W tym celu wdrożono rozwiązanie oparte na platformie chmurowej Salesforce.com. Jest to największe wdrożenie dla organizacji non-profit w Polsce w modelu cloud.

Dzięki chmurze zmniejszono do minimum nakłady na infrastrukturę informatyczną, a realizacja projektu trwała cztery miesiące. WWF może teraz na bieżąco śledzić finanse, pochodzenie darowizn. Obsługiwane są procesy generowania oraz wczytywania plików przelewów bankowych i plików pochodzących z innych serwisów finansowych, takich jak Przelewy24 czy Urząd Skarbowy. Obecnie realizowany jest kolejny etap mający na celu rozszerzenie funkcjonalności Salesforce.com o wsparcie procesów związanych z obsługą oraz utrzymaniem członków i darczyńców, zarządzaniem kampaniami marketingowymi, masową wysyłką e-mailową oraz dodatkową obsługą poleceń zapłaty

Spersonalizowana oferta turystyczna z chmury – RainbowTours

Polska firma turystyczna i touroperatorska Rainbow Tours chciała przenieść większość swoich działań marketingowych do sieci i wykorzystać możliwości analizy ogromnych ilości szybko pojawiających się danych o klientach, aby móc dotrzeć do nich z indywidualnie dopasowaną wiadomością. Jej celem było także minimalizowanie znanego firmom turystycznym efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline), polegającego na oglądaniu ofert w sieci, ale kupowaniu ich w biurze. Aby to zrealizować, Rainbow Tours wykorzystała system Marketing Automation SALESmanago bazujący na technologii cloud computing. Osiągnięto całkowitą automatyzację komunikacji marketingowej z potencjalnymi i aktualnymi klientami. System całkowicie przejął na siebie ciężar dopasowywania, personalizowania i realizowania komunikacji, dzięki czemu uzyskano więcej czasu na dokładniejszą analizę prowadzonych działań oraz ich stałe doskonalenie.

Wszechstronna wiedza o firmie – piLAB

piLAB zajmuje się sprzedażą oraz wdrażaniem systemów do zbierania i integracji danych. Jej autorski projekt piToolbox to rozwiązanie pozwalające łączyć i analizować zróżnicowane zestawy danych w ramach przedsiębiorstwa. Do tej pory w firmach działały programy tworzące oderwane od siebie wyspy. Technologia piLAB pozwala połączyć różne zestawy danych w jedną bazę wiedzy. Zgromadzone dane, przy zastosowaniu oprogramowania oferowanego przez piLAB, umieszczone są na serwerze w chmurze, dzięki czemu dostęp do nich możliwy jest w każdym miejscu i czasie. Program zarządza także danymi nieustrukturyzowanymi. System PILAB oferowany w chmurze obliczeniowej dostarcza licznych korzyści. Firma budując swoją bazę wiedzy, np. o klientach, produktach, finansach, tworzy jeden spójny system gromadzenia i zarządzania informacją. Wykorzystując aplikacje kliencką piToolBox (desktopową), a następnie łącząc się z danymi w chmurze, uzyskuje się możliwość wszechstronnego wyszukiwania informacji i analizowania ich pod kątem potrzeb biznesowych.


TOP 200