Na co zwracać uwagę zatrudniając pracowników w Social Media?

Szukanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia

Na co zwracać uwagę zatrudniając pracowników w Social Media?
Skupianie się na szukaniu talentów, które mają doświadczenie z platformami social media wyłącznie z perspektywy konsumenta, a kompletnie ignorujących biznesowe podejście do mediów społecznościowych, marketing, psychologię użytkowników czy zagadnienia techniczne i te związane z big data, to oczywiście błąd. Wszystkie wymienione rzeczy są bowiem kluczowe przy implementacji udanej strategii działania w social media.

Bardzo dobrze jest, gdy kandydat na pracownika ma doświadczenie w tradycyjnych obszarach marketingu i komunikacji. Cenna jest choćby wcześniejsza praca w działach obsługi klienta – to powie ci, jak potencjalny pracownik poradzi da radę w kontaktach z twoimi klientami, którzy nie zawsze są zadowoleni i czy umiejętnie radzi sobie ze skargami. Mile widziane jest obeznanie z technologią. Twój specjalista powinien wiedzieć czego używają inni użytkownicy, aby móc zrozumieć potencjalne problemy, na które się natknie.

Na sam koniec zostaje aspekt psychologiczny. Twój kandydat musi mieć zdolność porozumiewania się z twoimi klientami: media społecznościowe znają niejeden przypadek sprawy, która została źle poprowadzona przez zbyt narwanego administratora. „W obliczu tak szerokiego doświadczenia, którego szukasz, zwykły praktykant czy student świeżo po studiach, może sobie nie poradzić.” – mówi Samuelson.

Social to strategia

Bazując na tym jakie stanowiska w sektorze mediów społecznościowych są dostępne, można zaobserwować, że pracodawcy zaczynają dostrzegać i rozumieć jak ważną ze strategicznego punktu widzenia rolę social media odgrywają w ich biznesie.

„To ciekawe, że tak dużo stanowisk na naszej stronie, które wymagają doświadczenia w mediach społecznościowych, nie są stanowiskami z „social media” w tytule. Zdolności z zakresu social media stają się powoli codziennością.” – powiedział Shravan Goli, prezes Dice.com. „Te zdolności przydają się profesjonalistom nie tylko z branży social media.” – dodaje.


TOP 200