Microsoft zapłaci 1,2 mld USD za biznesowy serwis społecznościowy Yammer

Funkcje serwisu Yammer mają znaleźć zastosowanie w wielu rozwiązaniach biznesowych firmy Microsoft. Przedstawiciele koncernu zapowiadają również chęć spopularyzowania wzorowanej na Twitterze platformy biznesowej wśród swoich klientów.

Po zamknięciu transakcji serwis Yammer posłuży jako baza do rozwoju kompleksowych funkcji społecznościowych uzupełniających możliwości kluczowych linii oprogramowania biznesowego koncernu Microsoft. Spółka zostanie włączona w struktury działu zajmującego się rozwojem oprogramowania linii Office. Na czele nowej komórki firmy Microsoft stanie David Sacks, dotychczasowy dyrektor generalny firmy Yammer.

Założona niecałe cztery lata temu platforma stanowi rozbudowaną - i uzupełnioną o szereg wyspecjalizowanych funkcji dostępnych na zasadach komercyjnych - wersję serwisu Twitter. Yammer pozwala m.in. precyzyjnie adresować komunikaty do wybranych odbiorców. Dzięki temu sprawdza się zarówno jako narzędzie ułatwiające wymianę informacji z klientami i partnerami, a także jako system wspierający pracę zespołową i zarządzanie projektami.

Zobacz również:

  • KE zamierza oskarżyć kolejny raz Microsoft o złamanie ustawy antymonopolowej

Przedstawiciele firmy Microsoft zapowiadają, że serwis Yammer pozostanie samodzielnym rozwiązaniem i będzie nadal rozwijany. Dotychczasowe funkcje serwisu zostaną uzupełnione mechanizmami wspierającymi zarządzanie dostępem i bezpieczeństwem informacji. Dzięki temu Yammer ma stać się dodatkowym, w sposób natywny obsługiwanym przez aplikacje firmy Microsoft, kanałem wymiany informacji. Bazujące na jego funkcjach mechanizmy społecznościowe w pierwszej kolejności zostaną najpewniej włączone do oprogramowania pakietu Office, środowiska SharePoint oraz platformy Lync. W dalszej kolejności funkcje serwisu Yammer zostaną zintegrowane także z systemami biznesowymi linii Microsoft Dynamics. Zgodnie z zapowiedziami integracja nie ominie także komunikatora Skype.

Microsoft zamierza również aktywnie angażować się w popularyzację serwisu, z którego już teraz regularnie korzysta ponad 5 mln użytkowników. W większości są to pracownicy firm zaliczanych do rankingu Fortune 500. Yammer jest wykorzystywany w koncernach Ford i Deloitte.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200