Microsoft chce zarabiać na reklamie
- Computerworld,
- 15.05.2006
Microsoft przeznaczy 2,4 mld USD na działalność w obszarze badań i rozwoju. Blisko połowa tej kwoty (1,1 mld USD) trafi do MSN Internet, która odpowiada m.in. za rozwój internetowej platformy sprzedaży reklam adCenter.
Microsoft przeznaczy 2,4 mld USD na działalność w obszarze badań i rozwoju. Blisko połowa tej kwoty (1,1 mld USD) trafi do MSN Internet, która odpowiada m.in. za rozwój internetowej platformy sprzedaży reklam adCenter.
W 2005 r. koncern z Redmond przeznaczył na ten cel 500 mln USD. Zapowiedź zwiększenia inwestycji w badania i rozwój padła z ust Steve'a Ballmera podczas spotkania z klientami reklamowymi. Ma być to jeden ze sposobów Microsoftu na konkurencję z Yahoo! i Google na rynku wyszukiwarek i reklamy internetowej. adCenter zaledwie kilka tygodni temu zostało uruchomione komercyjnie w USA. Od 2005 r. działała już we Francji i Singapurze. W czerwcu br. platformę tę będą mogli zaś testować wybrani reklamodawcy w Wlk. Brytanii. Obecnie adCenter to jedyna platforma w USA, która serwuje reklamy na MSN, Windows Live i innych stronach Microsoftu. Dotychczas firma polegała na partnerach. Reklamy na stronach Microsoft sprzedawało Yahoo!
Microsoft przeznaczy w ciągu kilkunastu miesięcy na działalność badawczo-rozwojową, z czego znacząca część zostanie przeznaczona na rozwój systemu adCenter.