Laptop, a może komputer stacjonarny? Jak wygląda rynek?

Jak kształtuje się sprzedaż komputerów na świecie? Czy komputery stacjonarne nadal maja zauważalne udziały w rynku?

IDC udostępniło dokładny raport rynku komputerów osobistych za cały 2022 rok. Firma dokładnie zbadała sprzedaż oraz zachowania konsumentów (zarówno z sektora B2C, jak i B2B). Jakie wnioski znajdziemy w raporcie?

Najnowsze statystyki rynku komputerów osobistych
Źródło: Linus Mimietz / Unsplash

Najnowsze statystyki rynku komputerów osobistych

Źródło: Linus Mimietz / Unsplash

Według IDC na rynku sprzedaje się zauważalnie więcej laptopów, niż komputerów stacjonarnych, co nie powinno nas dziwić. Aktualny model pracy oraz wydajność najnowszych laptopów sprzyjają zakupom tego typu urządzeń nawet do pracy stacjonarnej. Jedynie w specjalistycznych branżach konieczne jest wykorzystywanie desktopów.

Zobacz również:

  • Powody dla których 16 GB RAMu powinno być standardem
  • ChatGPT z pierwszym spadkiem statystyk od debiutu
  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu

W 2022 roku sprzedano 207 534 238 laptopów, 81 478 058 urządzeń konwertowanych oraz zaledwie 76 924 993 komputerów stacjonarnych. Jak widać popularne kiedyś desktopy aktualnie sprzedają się gorzej, niż rzadko kupowane urządzenia konwertowane.

W ubiegłym roku odnotowano spadek sprzedaży komputerów o 19,8% w czwartym kwartale 2022 roku. Największe spadki dotyczyły komputerów stacjonarnych i wynosiły aż 28,3%.

Analitycy spodziewają się, że sprzedaż komputerów (niezależnie od typu) wzrośnie w 2023 roku. Wszystko ze względu na zbliżający się termin zakończenia wsparcia dla Windowsa 10.

W 2022 roku najwięcej komputerów dostarczyła firma Lenovo. Na podiom znajdziemy również HP i Della. Tuż za nimi plasuje się firma Apple. Kolejna pozycja przypadła Asusowi.

Według analityków rynkowych udział komputerów stacjonarnych w zestawieniach będzie stale malał.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200