Kolejny dobry kwartał Della

Amerykański producent w III kw. 2004 roku obrachunkowego miał przychody w wysokości 10,6 mld USD, o 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy wartość sprzedaży wyniosła 9,1 mld USD. Zysk netto Della wzrósł o 21 proc do 677 mln USD, wobec 561 mln USD rok wcześniej.

Kolejny dobry kwartał Della

Dell - wyniki finansowe 1999 - 2004

W zakończonym 31 października trzecim okresie rozliczeniowym łączna sprzedaż wzrosła o 22 proc. w ujęciu rocznym. Największy wzrost Dell odnotował w segmencie zewnętrznych pamięci masowych - 68 proc., serwery "skoczyły" o 30 proc. Sprzedaż komputerów klasy desktop stanowiła połowę, zaś notebooki - 28 proc. łącznych przychodów z korporacyjnego rynku Della. Ponad 70 proc. Della wpływów pochodziło z rynków amerykańskich, 19 proc. z Europy, zaś z regionu Azji i Pacyfiku wraz z Japonią 10 proc.

W trzecim kwartale Dell wkroczył na rynek elektroniki użytkowej wraz z premierą telewizorów LCD (Dell W1700) oraz przenośnego odtwarzacza muzycznego (Dell Digital Jukebox). Na rynek PDA firma wprowadziła z kolei nowy model handhelda - Axim X3. Według niedawnych szacunków Gartnera, amerykański producent zajmuje tu czwartą pozycję z 5,5-proc. udziałem.

Zobacz również:

  • Dell przestrzega klientów przed wyciekiem danych
  • Rekordowe wyniki finansowe Samsunga
  • AI w walce z przestępstwami finansowymi

Analitycy oczekiwali przychodów Della w III kw. na poziomie 10,5 mld USD. Czwarty kwartał firma spodziewa się przychodami wyższymi o 25 proc. rzędu 11,5 mld.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200