Kierunki rozwoju systemów telekomunikacyjnych na Avaya Forum 2012
- 21.05.2012, godz. 13:00
Dominującymi tematami warszawskiej konferencji Avaya Forum 2012 były prezentacja zalet i możliwości ujednoliconych systemów komunikacji oraz rosnąca rola mediów społecznościowych i technologii mobilnych w systemach typu contact center.
Polecamy:
"Integracja różnych kanałów komunikacji w jednolitym systemie UC (Unified Communication) to jeden z najważniejszych kierunków rozwoju rynku rozwiązań telekomunikacyjnych" uważa Wojciech Głażewski, Dyrektor Zarządzający Avaya Polska. A ważną zaletą rozwiązań oferowanych przez Avaya jest ich przystosowanie do współpracy z różnymi platformami oferowanymi przez niezależnych producentów.
Choć kwestie ekonomiczne są wciąż jednym z najważniejszych kryteriów w ocenie planów inwestycji w modernizację systemów informatycznych i telekomunikacyjnych, nie należy wątpić, że innowacyjność ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju biznesu. Zdaniem przedstawicieli Avaya, do takich innowacji należy zaliczyć integrację mediów społecznościowych z procesami biznesowymi, której to możliwości żadna firma nie powinna obecnie lekceważyć.
Z opiniami takimi zgodził się Jarosław Smulski, Research Manager z IDC Polska, który zauważył, że "sieć była dotąd tylko jednym z elementów firmowej infrastruktury IT. Obecnie staje się ważnym elementem procesów biznesowych. A wdrożenie "inteligentnych" rozwiązań sieciowych daje firmom przewagę konkurencyjną".
Jak z kolei podkreślał Simon Wilson, Avaya Networking Expert, Avaya to firma innowacyjna, która rozwija technologie zgodne z najnowszymi trendami na rynku. Dlatego obecnie koncentruje się przede wszystkim na rozwiązaniach wykorzystujących wirtualizację sieci i współpracę z urządzeniami mobilnymi w systemach typu chmury prywatnej.
Ale uzyskanie korzyści z wirtualizacji infrastruktury sieciowej wymaga zasadniczej modyfikacji architektury. Kluczowym elementem jest w tym wypadku brzeg sieci, który w standardowych rozwiązaniach, nie zapewnia "inteligentnego" zarządzania połączeniami. Jednym z rozwiązań może tu być opracowana przez firmę technologia Avaya Intelligent Edge Solution.
Sponsorami Avaya Forum 2012 były firmy Algotech, Andra, Jabra, Kapsch Polska, Nuance i Unima 2000, a udział w niej wzięło ponad 150 osób, partnerów i klientów firmy.