Inteligentne boty nie są tak popularne, jak sądzono

Okazuje się, że póki co z usług inteligentnych botów, takich jak ChatGPT czy Bard, nie korzysta wcale tak wiele firm i osób, jak sądzono. Przeprowadzone niedawno badanie wykazało, że wykorzystanie inteligentnych botów jest na razie zaskakująco niskie.

Grafika: mohamedhassan/freerangestock

Do tej pory karmiono nas informacjami, że firmy na całym świecie gremialnie korzystają z inteligentnych botów. Jak wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez firmę brokerską Morgan Stanley, w rzeczywistości wcale tak nie jest. Można z tego wysnuć wniosek, że minie jeszcze trochę czasu, zanim duże firmy technologiczne zaczną czerpać zyski z generatywnej sztucznej inteligencji. Badanie wykazało bowiem, że tylko 19% respondentów korzysta dzisiaj z bota ChatGPT, a jeszcze mniej, bo 9%, używa bota Google Bard. Co zaskakujące, ankieta wykazała również, że zdecydowana większość osób używających chatbotów stwierdziła, że jest mało prawdopodobne, aby zaczęły korzystać z tych narzędzi w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Okazało się też, że firmy korzystają dzisiaj najczęściej z usług chatbota tylko dlatego, aby poznać nową technologię, stawiając względy komercyjne na dalszym miejscu. Stosowanie sztucznej inteligencji zwiększą na pewno przychody firm, ale dopiero w dalszej perspektywie. Póki co, firmy uczą dopiero się technologii zdając sobie sprawę z tego, że za jakiś czas będą na pewno zarabiać na wyszukiwaniach i rekomendacjach opartych na sztucznej inteligencji.

Zobacz również:

  • Google aktualizuje Chrome w związku z luką typu Zero-Day
  • Jak zaplanować rodzinne święta? AI przygotuje perfekcyjny program
  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku

Już dzisiaj ponad połowo użytkowników biorących udział w ankiecie potwierdziło, że robiąc zakupy online korzysta z wyszukiwarek, które wykorzystują konwersacyjne boty. Badanie wykazało, że obecnie prym w tej dziedzinie wiedzie Google, które może w najbliższym czasie może utrzymać swoją przewagę na konkurencją głównie dzięki temu, że jego bot Bard oferuje najbardziej wszechstronne i spersonalizowane metody wyszukiwania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200