Imagine Cup po raz czwarty

Rozpoczęła się rejestracja chętnych do udziału w kolejnej, czwartej już, edycji organizowanego przez firmę Microsoft konkursu Imagine Cup. Tym razem uczestnicy zmierzą się w sześciu kategoriach, wśród których jest jedna premierowa - Projekt Interfejsu. Imagine Cup 2005 było bardzo udane dla Polaków - czy i tym razem będzie podobnie?

Imagine Cup 2006 będzie przebiegać pod hasłem "Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala nam żyć zdrowiej" (poprzedniej edycji konkursu przyświecało motto "Tworzenie świata, w którym technologie znoszą wszelkie bariery między ludźmi"). Uczestnicy zawodów będa rywalizować w następujących kategoriach:

- Projektowanie oprogramowania - uczestnicy opracowują innowacyjne aplikacje, zgodne z motywem przewodnim tegorocznej edycji konkursu;

- Algorytm - zawodnicy muszą stawić czoło serii łamigłówek, wyzwań programistycznych i zagadek algorytmicznych;

Zobacz również:

  • System MS-DOS wrócił po latach w postaci open source
  • Premiera GitHub Copilot Enterprise

- Film krótkometrażowy - polagająca na stworzeniu poruszającego i ciekawego filmu, zgodnego z tegorocznym hasłem konkursu;

- Technologie informatyczne - tu uczestnicy będą musieli wykazać się biegłością w zakresie tematyki sieciowej, baz danych, serwerów oraz analizy i podejmowania decyzji w dużym środowisku informatycznym;

- Projekt Hoshimi - Bitwa Programistyczna - tutaj warunkiem zwycięstwa jest stworzenie algorytmów sztucznej inteligencji, odpowiedzialnych za zbudowanie strategii gry;

- Projekt Interfejsu - nowość; zadaniem uczestników będzie tu stworzenie niebanalnego i wygodnego interfejsu użytkownika, zgodnego z mottem Imagine Cup 2006.

Krótka historia Imagine Cup

Konkurs Imagine Cup, organizowany pod patronatem Microsoftu, odbywa się od 2003 r. i od chwili inauguracji zyskuje coraz większą renomę i popularność na całym świecie. W pierwszej edycji turnieju 1000 studentów z 25 państw rywalizowało w jednej kategorii o nagrody o wartości 50 tys. USD. W trzeciej edycji konkursu wzięło udział ponad 16 tys. osób z 92 krajów - rywalizowano w dziewięciu kategoriach o nagrody o równowartości 215 tys. USD.

Przypomnijmy, że w poprzedniej edycji Imagine Cup wysokie miejsca zajęli reprezentanci Polski. Wojciech Jaśkowski i Jakub Gorgolewski, dwaj studenci Politechniki Poznańskiej, nie mieli sobie równych w kategorii "Tworzenie Gier", zwyciężając w niej za stworzenie najlepszego algorytmu sztucznej inteligencji, kierującego zachowaniem bohatera gry strategicznej. Trzecie miejsce w tej kategorii także przypadło Polakom - Rafałowi Gliszczyńskiemu i Przemysławowi Makosiejowi z Politechniki Łódzkiej (szerzej na ten temat pisaliśmy w artykułach "Polska potęgą jest i basta" i "Poznań - informatyczna stolica Polski?").

Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie Microsoftu. Wszyscy zainteresowani udziałem w Imagine Cup 2006 mogą rejestrować się na stroniehttp://www.thespoke.net/imagine w dostępnym tam formularzu rejestracyjnym.

Finał zawodów odbędzie się w indyjskim mieście Delhi. Dla laureatów najbardziej prestiżowej kategorii Projektowanie oprogramowania organizatorzy przewidzieli nagrody pieniężne w wysokości 25 tys. USD - zwycięzcy pozostałych kategorii otrzymają po 8 tys. USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200