IBM SmartCloud - wirtualny sklep dla polskich firm
- NetWorld Online JCH,
- 14.08.2012, godz. 10:26
IBM otworzył w Polsce sklep IBM SmartCloud, działający w technologii cloud computing. Witryna zapewnia użytkownikom wirtualny dostęp do serwerów oraz aplikacji IBM, a Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym IBM zdecydował się uruchomić taki projekt.
Zobacz też:
Po zarejestrowaniu się w sklepie firmy mogą uzyskać dostęp do wirtualnych serwerów pracujących pod kontrolą różnych systemów operacyjnych, instalować opcjonalnie oprogramowanie pośrednie oraz narzędzia programistyczne i korzystać z pamięci masowej. Gdy jest to niezbędne (np. podczas testowania bardziej wymagających aplikacji) możliwe jest dokupienie dodatkowej mocy obliczeniowej oraz oprogramowania. Zamieszczony na stronie kalkulator pozwala oszacować koszt zakupu zwirtualizowanej infrastruktury w SmartCloud oraz porównać go z kosztem infrastruktury fizycznej.
Zobacz również:
- System MS-DOS wrócił po latach w postaci open source
- Mozilla stworzyła nową usługę, która usuwa nasze wrażliwe dane z internetu
Dostępne są obrazy systemów operacyjnych Linux (Red Hat lub Novell SUSE) i Microsoft Windows Server. Oferta pakietów oprogramowania obejmuje produkty IBM (m.in. Cognos, Lotus, InfoSphere, DB2, Tivoli i WebSphere), ale użytkownicy mogą w wynajętej infrastrukturze uruchamiać obrazy własnych aplikacji.
Klienci płacą wyłącznie za czas, przez jaki serwery i inne dostępne zasoby w chmurze są użytkowane. Minimalny okres ich wykorzystania to jedna godzina, natomiast koszt użytkowania zaczyna się od 250 zł miesięcznie w przypadku najprostszej infrastruktury.