Gateway zamierza silniej zaistnieć na europejskim rynku komputerowym
- Adam Jadczak,
- 23.01.2001, godz. 09:00
Od końca ub.r. amerykański producent prowadzi prace mające na celu wytypowanie krajów, w których rozpocznie działalność. Dzisiaj prawie 85% przychodów firmy pochodzi z USA.
Amerykański Gateway zamierza silniej zaistnieć na europejskim rynku komputerowym. Od końca ub.r. prowadzi prace mające na celu wytypowanie krajów, w których rozpocznie działalność. Dzisiaj prawie 85% przychodów firmy pochodzi z USA. W Polsce Gateway rozmowawia m.in. z Optimus SA.
"Nie chcemy komentować, a tym bardziej potwierdzać informacji na temat Optimusa, dopóki nie zakończymy rozmów" - mówi Chris Ohlund, wiceprezes Gateway na Europę Środkową i Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę (region EMEA).
Zobacz również:
- Biały Dom obejmie sankcjami kolejną chińską firmę produkującą chipy
- Tak projektuje się peryferia - z wizytą w siedzibie Logitech
Nieoficjalnie wiadomo że przedstawiciele amerykańskiej firmy byli w Warszawie w listopadzie ub.r. Gateway ma obecnie oddziały w 9 krajach europejskich - Wielkiej Brytanii, Szwecji, Holandii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwajcarii, Austrii i na Cyprze.
Biorąc pod uwagę kraje, w których Gateway jest już obecny, firmę interesuje przede wszystkim Europa Środkowa i Wschodnia. "Oceniamy, na które rynki warto obecnie wejść. Nie chcemy podawać dokładnych terminów, ale prawdopodobnie będzie to jeszcze ten rok" - mówi Chris Ohlund. "Nie szukamy jednak miejsca na kolejną fabrykę. Nie osiągnęliśmy jeszcze maksymalnych mocy przerobowych w zakładzie produkcyjnym w Irlandii" - dodaje.
***