Gateway zamierza silniej zaistnieć na europejskim rynku komputerowym

Od końca ub.r. amerykański producent prowadzi prace mające na celu wytypowanie krajów, w których rozpocznie działalność. Dzisiaj prawie 85% przychodów firmy pochodzi z USA.

Amerykański Gateway zamierza silniej zaistnieć na europejskim rynku komputerowym. Od końca ub.r. prowadzi prace mające na celu wytypowanie krajów, w których rozpocznie działalność. Dzisiaj prawie 85% przychodów firmy pochodzi z USA. W Polsce Gateway rozmowawia m.in. z Optimus SA.

"Nie chcemy komentować, a tym bardziej potwierdzać informacji na temat Optimusa, dopóki nie zakończymy rozmów" - mówi Chris Ohlund, wiceprezes Gateway na Europę Środkową i Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę (region EMEA).

Zobacz również:

  • Biały Dom obejmie sankcjami kolejną chińską firmę produkującą chipy
  • Tak projektuje się peryferia - z wizytą w siedzibie Logitech

Nieoficjalnie wiadomo że przedstawiciele amerykańskiej firmy byli w Warszawie w listopadzie ub.r. Gateway ma obecnie oddziały w 9 krajach europejskich - Wielkiej Brytanii, Szwecji, Holandii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwajcarii, Austrii i na Cyprze.

Biorąc pod uwagę kraje, w których Gateway jest już obecny, firmę interesuje przede wszystkim Europa Środkowa i Wschodnia. "Oceniamy, na które rynki warto obecnie wejść. Nie chcemy podawać dokładnych terminów, ale prawdopodobnie będzie to jeszcze ten rok" - mówi Chris Ohlund. "Nie szukamy jednak miejsca na kolejną fabrykę. Nie osiągnęliśmy jeszcze maksymalnych mocy przerobowych w zakładzie produkcyjnym w Irlandii" - dodaje.

***

Optimus prowadzi rozmowy z zagranicznym inwestorem

Gartner: to nie był dobry rok dla producentów komputerów PC

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200